Investor heliportu Cyril Fogaš požiadal o začatie územného konania v roku 2011, posúdiť malo prípustnosť stavby civilného letiska vedľa akvaparku a obytnej zóny.
Autor TASR
Liptovský Mikuláš 20. januára (TASR) - Pre investora súkromného heliportu pri Liptovskej Ondrašovej je nepochopiteľné, že zástupcovia mesta Liptovský Mikuláš nehľadajú žiadne kompromisné riešenie, ktoré by vyriešilo mediálne známy spor. Investor tak reagoval po vyjadreniach primátora, že kauza Heliport Liptov sa pre mesto Liptovský Mikuláš definitívne uzatvára.
"Heliport Liptov nemôže byť v tejto chvíli minulosťou, pretože prebieha množstvo konaní, ktoré ešte nie sú ukončené, napríklad podané žaloby na Najvyššom súde SR," povedal pre TASR investor Cyril Fogaš s tým, že pred koncom roka 2015 opätovne požiadal mestské zastupiteľstvo, aby sa v tejto vyhrotenej situácii pokúsili spoločne nájsť kompromis. "Som veľmi prekvapený, že vedenie mesta mi poslalo začiatkom tohto roka list, v ktorom jednoznačne konštatovalo, že vo veci heliportu už so mnou nechce nik komunikovať. Ani mestské zastupiteľstvo, ani rada a ani samotný štatutár mesta," dodal Fogaš.
Podľa primátora Jána Blcháča bolo mestské zastupiteľstvo o snahách investora riadne informované a zo strany poslancov do dnešného dňa nevzišla žiadna iniciatíva, aby sa na túto tému diskutovalo. "List, ktorý adresoval pán Fogaš, je zmätočný. Ja som mu ako štatutár odpovedal, pretože aj ja som v liste spomenutý, že svoju prácu som si už vykonal a mestská rada nemá v tejto agende kompetenciu," vysvetlil primátor. Ako ďalej uviedol, Heliport Liptov reálne existuje, síce na inom mieste, no vrtuľníky stále lietajú.
Investor heliportu Cyril Fogaš požiadal o začatie územného konania v roku 2011, posúdiť malo prípustnosť stavby civilného letiska vedľa akvaparku a obytnej zóny. Po tlaku dotknutých občanov zmenili mestskí poslanci v roku 2013 územný plán tak, aby výstavba heliportu v danej oblasti nebola možná. Po výmene primátorov v roku 2014 prejavil nový primátor Ján Blcháč vôľu s investorom diskutovať. Pri podpísaní mimosúdnej dohody investor prisľúbil, že od mesta nebude žiadať náhradu škody, ak mesto prijme opatrenia, ktoré realizáciu projektu dovolia. Mimosúdnu dohodu neskôr mesto vyhlásilo bez vedomia a rokovania s investorom za neplatnú. Investor však aj naďalej považuje túto dohodu s mestom za platnú.
Stavebný úrad v Liptovskom Mikuláši na základe nového územného plánu výstavbu heliportu nepovolil. Proti jeho konaniu niekoľkokrát zasiahol nadriadený žilinský orgán, ktorý rozhodol v prospech investora. Konanie Okresného úradu v Žiline však napadol prokurátor a uložil mu konať v súlade so zákonom. Spis heliport sa pred koncom roka stratil. Stalo sa to po tom, keď vo veci heliportu nakoniec rozhodoval až minister dopravy Ján Počiatek, podľa ktorého investor nemôže heliport pri Ondrašovej budovať. Voči rozhodnutiu ministra podal investor žalobu na Najvyššom súde SR. Investor aj napriek pretrvávajúcim problémom s úradmi naďalej vykonáva vyhliadkové lety ponad Liptov z takzvanej pracovnej plochy.
"Heliport Liptov nemôže byť v tejto chvíli minulosťou, pretože prebieha množstvo konaní, ktoré ešte nie sú ukončené, napríklad podané žaloby na Najvyššom súde SR," povedal pre TASR investor Cyril Fogaš s tým, že pred koncom roka 2015 opätovne požiadal mestské zastupiteľstvo, aby sa v tejto vyhrotenej situácii pokúsili spoločne nájsť kompromis. "Som veľmi prekvapený, že vedenie mesta mi poslalo začiatkom tohto roka list, v ktorom jednoznačne konštatovalo, že vo veci heliportu už so mnou nechce nik komunikovať. Ani mestské zastupiteľstvo, ani rada a ani samotný štatutár mesta," dodal Fogaš.
Podľa primátora Jána Blcháča bolo mestské zastupiteľstvo o snahách investora riadne informované a zo strany poslancov do dnešného dňa nevzišla žiadna iniciatíva, aby sa na túto tému diskutovalo. "List, ktorý adresoval pán Fogaš, je zmätočný. Ja som mu ako štatutár odpovedal, pretože aj ja som v liste spomenutý, že svoju prácu som si už vykonal a mestská rada nemá v tejto agende kompetenciu," vysvetlil primátor. Ako ďalej uviedol, Heliport Liptov reálne existuje, síce na inom mieste, no vrtuľníky stále lietajú.
Investor heliportu Cyril Fogaš požiadal o začatie územného konania v roku 2011, posúdiť malo prípustnosť stavby civilného letiska vedľa akvaparku a obytnej zóny. Po tlaku dotknutých občanov zmenili mestskí poslanci v roku 2013 územný plán tak, aby výstavba heliportu v danej oblasti nebola možná. Po výmene primátorov v roku 2014 prejavil nový primátor Ján Blcháč vôľu s investorom diskutovať. Pri podpísaní mimosúdnej dohody investor prisľúbil, že od mesta nebude žiadať náhradu škody, ak mesto prijme opatrenia, ktoré realizáciu projektu dovolia. Mimosúdnu dohodu neskôr mesto vyhlásilo bez vedomia a rokovania s investorom za neplatnú. Investor však aj naďalej považuje túto dohodu s mestom za platnú.
Stavebný úrad v Liptovskom Mikuláši na základe nového územného plánu výstavbu heliportu nepovolil. Proti jeho konaniu niekoľkokrát zasiahol nadriadený žilinský orgán, ktorý rozhodol v prospech investora. Konanie Okresného úradu v Žiline však napadol prokurátor a uložil mu konať v súlade so zákonom. Spis heliport sa pred koncom roka stratil. Stalo sa to po tom, keď vo veci heliportu nakoniec rozhodoval až minister dopravy Ján Počiatek, podľa ktorého investor nemôže heliport pri Ondrašovej budovať. Voči rozhodnutiu ministra podal investor žalobu na Najvyššom súde SR. Investor aj napriek pretrvávajúcim problémom s úradmi naďalej vykonáva vyhliadkové lety ponad Liptov z takzvanej pracovnej plochy.