Monitoring budú robiť v spolupráci so Stavebnou fakultou a Katedrou cestného a environmentálneho inžinierstva UNIZA.
Autor TASR
Huty 17. augusta (TASR) - Na horskom priechode Huty medzi Liptovom a Oravou položili zdrsnený asfalt. Dáta monitoruje Žilinská univerzita v Žiline (UNIZA). TASR o tom informovala hovorkyňa Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Eva Lacová.
"Asfaltový betón obsahuje taký druh asfaltového spojiva a kameniva, ktorý svojimi vlastnosťami napomáha k zvýšeniu drsnosti. Tým eliminuje šmykľavosť vozovky a zvyšuje bezpečnosť cestnej premávky," vysvetlila riaditeľka odboru dopravy Úradu ŽSK Gabriela Tisoňová.
Asfalt s protišmykovými vlastnosťami položili v úseku v dĺžke 3,4 kilometra. Práce vyšli na 429.000 eur. "Úsek budeme monitorovať a sledovať, ako sa budú meniť protišmykové vlastnosti asfaltu v závislosti od počasia a výkonu zimnej údržby. Získané poznatky budeme následne aplikovať na ďalšie problematické úseky," spresnil generálny riaditeľ Správy ciest ŽSK Juraj Lazúr.
Monitoring budú robiť v spolupráci so Stavebnou fakultou a Katedrou cestného a environmentálneho inžinierstva UNIZA. Pôjde o dlhodobé merania a analýzy, ktoré ŽSK v budúcnosti pomôžu pri výbere vhodného typu asfaltového povrchu ciest a pri ich oprave a rekonštrukcii.
Maximálna povolená rýchlosť pre vozidlá na horskom priechode Huty je 60 kilometrov za hodinu. "Priechod spája Liptov a Oravu. Je typický svojím prudkým stúpaním a zákrutami, čo je najmä v zimných mesiacoch postrachom nejedného vodiča. Spolupráca s inštitúciami, ako je UNIZA, je pre nás veľmi prínosná a aj v tomto prípade je pre nás dôležitým partnerom, vďaka ktorému môžeme spoločne prispieť k zvýšeniu bezpečnosti na cestách," skonštatovala predsedníčka ŽSK Erika Jurinová.
"Asfaltový betón obsahuje taký druh asfaltového spojiva a kameniva, ktorý svojimi vlastnosťami napomáha k zvýšeniu drsnosti. Tým eliminuje šmykľavosť vozovky a zvyšuje bezpečnosť cestnej premávky," vysvetlila riaditeľka odboru dopravy Úradu ŽSK Gabriela Tisoňová.
Asfalt s protišmykovými vlastnosťami položili v úseku v dĺžke 3,4 kilometra. Práce vyšli na 429.000 eur. "Úsek budeme monitorovať a sledovať, ako sa budú meniť protišmykové vlastnosti asfaltu v závislosti od počasia a výkonu zimnej údržby. Získané poznatky budeme následne aplikovať na ďalšie problematické úseky," spresnil generálny riaditeľ Správy ciest ŽSK Juraj Lazúr.
Monitoring budú robiť v spolupráci so Stavebnou fakultou a Katedrou cestného a environmentálneho inžinierstva UNIZA. Pôjde o dlhodobé merania a analýzy, ktoré ŽSK v budúcnosti pomôžu pri výbere vhodného typu asfaltového povrchu ciest a pri ich oprave a rekonštrukcii.
Maximálna povolená rýchlosť pre vozidlá na horskom priechode Huty je 60 kilometrov za hodinu. "Priechod spája Liptov a Oravu. Je typický svojím prudkým stúpaním a zákrutami, čo je najmä v zimných mesiacoch postrachom nejedného vodiča. Spolupráca s inštitúciami, ako je UNIZA, je pre nás veľmi prínosná a aj v tomto prípade je pre nás dôležitým partnerom, vďaka ktorému môžeme spoločne prispieť k zvýšeniu bezpečnosti na cestách," skonštatovala predsedníčka ŽSK Erika Jurinová.