Výstavba tohto úseku D3, ktorý je dlhý 4,25 kilometra (km), sa začala v júni 2014. Úsek tvorí časť skladačky diaľnice D3, ktorá začína v Hričovskom Podhradí a končí na hranici s Poľskom v Skalitom.
Autor TASR
Bratislava 9. novembra (TASR) - Úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno otvorí Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pre motoristov v sobotu 2. decembra tohto roku.
"Vybudovaním tohto úseku motoristi okrem zvýšenej bezpečnosti ušetria zhruba štyri minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy," priblížila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Výstavba tohto úseku D3, ktorý je dlhý 4,25 kilometra (km), sa začala v júni 2014. Úsek tvorí časť skladačky diaľnice D3, ktorá začína v Hričovskom Podhradí a končí na hranici s Poľskom v Skalitom.
Táto časť diaľnice D3 je podľa NDS unikátom. Jej začiatok totiž tvorí mostná estakáda nad cestou prvej triedy, železničnou traťou, rybníkom a vodným dielom Hričov. "Tá patrí k unikátnym stavbám predovšetkým svojimi technickými parametrami," uviedla Michalová. Nosná konštrukcia mosta je dlhá 1,49 km a realizovala sa použitím viacerých technológií súbežne. "Po jej krajoch je protihluková stena so stĺporadím zabezpečujúcim osvetlenie proti nárazu vtákov," doplnila hovorkyňa. Následne úsek diaľnice vchádza do tunela Považský Chlmec, ktorý je dlhý 2,22 km. Na zhruba štyroch kilometroch diaľnice sa tak podľa NDS strieda náročné premostenie s piliermi vo vode a tunel.
"Vybudovaním tohto úseku motoristi okrem zvýšenej bezpečnosti ušetria zhruba štyri minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy," priblížila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Výstavba tohto úseku D3, ktorý je dlhý 4,25 kilometra (km), sa začala v júni 2014. Úsek tvorí časť skladačky diaľnice D3, ktorá začína v Hričovskom Podhradí a končí na hranici s Poľskom v Skalitom.
Táto časť diaľnice D3 je podľa NDS unikátom. Jej začiatok totiž tvorí mostná estakáda nad cestou prvej triedy, železničnou traťou, rybníkom a vodným dielom Hričov. "Tá patrí k unikátnym stavbám predovšetkým svojimi technickými parametrami," uviedla Michalová. Nosná konštrukcia mosta je dlhá 1,49 km a realizovala sa použitím viacerých technológií súbežne. "Po jej krajoch je protihluková stena so stĺporadím zabezpečujúcim osvetlenie proti nárazu vtákov," doplnila hovorkyňa. Následne úsek diaľnice vchádza do tunela Považský Chlmec, ktorý je dlhý 2,22 km. Na zhruba štyroch kilometroch diaľnice sa tak podľa NDS strieda náročné premostenie s piliermi vo vode a tunel.