Celková dĺžka tunela Žilina bude 687 metrov, pri jeho stavbe sa vyrazí takmer 125.000 kubických metrov (m3) a bude vybavený moderným komunikačným a monitorovacím systémom.
Autor TASR
Žilina 5. novembra (TASR) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a. s., dnes začala oficiálne raziť tunel Žilina, ktorý je súčasťou viac ako 11-kilometrového diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
NDS má podľa jej generálneho riaditeľa Milana Gajdoša vo výstavbe 13 úsekov diaľnic, na ktorých bude rozostavaných celkovo osem tunelov.
„Razba šiestich tunelov sa už začala. Dnes sa nachádzame na začiatku razenia tunela Žilina. Má síce len niečo cez 600 metrov, avšak náročnosť práve v tomto území je skôr vyššia. Ale veríme, že baníci sa aj s náročnejšími podmienkami dokážu vysporiadať. Termín prerazenia tunela sa očakáva na prelome rokov 2015 – 2016,“ povedal Gajdoš.
Celková dĺžka tunela Žilina bude 687 metrov, pri jeho stavbe sa vyrazí takmer 125.000 kubických metrov (m3) a bude vybavený moderným komunikačným a monitorovacím systémom. „Diaľničný tunel sa začína v katastrálnom území Bánová, odkiaľ bude pokračovať ponad údolie rieky Rajčanky. Je súčasťou diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Ide o jeden z najťažších diaľničných úsekov, ktorý bude z väčšej časti vedený estakádami a tunelmi. Na úseku bude 11 mostných objektov s celkovou dĺžkou 3680 metrov. Okrem tunela Žilina je súčasťou úseku aj 2367 metrov dlhý tunel Ovčiarsko,“ uviedol generálny riaditeľ NDS.
Ako dodal, Žilinčanom diaľnica pomôže odbremeniť dopravu. „Po ukončení výstavby úseku D1 sa vytvoria podmienky na podstatné odľahčenie dopravy na cestách I/18 a I/64, a tým sa prispeje k vytvoreniu lepších životných podmienok pre Dolný Hričov a Žilinu,“ uzatvoril Gajdoš.
NDS má podľa jej generálneho riaditeľa Milana Gajdoša vo výstavbe 13 úsekov diaľnic, na ktorých bude rozostavaných celkovo osem tunelov.
„Razba šiestich tunelov sa už začala. Dnes sa nachádzame na začiatku razenia tunela Žilina. Má síce len niečo cez 600 metrov, avšak náročnosť práve v tomto území je skôr vyššia. Ale veríme, že baníci sa aj s náročnejšími podmienkami dokážu vysporiadať. Termín prerazenia tunela sa očakáva na prelome rokov 2015 – 2016,“ povedal Gajdoš.
Celková dĺžka tunela Žilina bude 687 metrov, pri jeho stavbe sa vyrazí takmer 125.000 kubických metrov (m3) a bude vybavený moderným komunikačným a monitorovacím systémom. „Diaľničný tunel sa začína v katastrálnom území Bánová, odkiaľ bude pokračovať ponad údolie rieky Rajčanky. Je súčasťou diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Ide o jeden z najťažších diaľničných úsekov, ktorý bude z väčšej časti vedený estakádami a tunelmi. Na úseku bude 11 mostných objektov s celkovou dĺžkou 3680 metrov. Okrem tunela Žilina je súčasťou úseku aj 2367 metrov dlhý tunel Ovčiarsko,“ uviedol generálny riaditeľ NDS.
Ako dodal, Žilinčanom diaľnica pomôže odbremeniť dopravu. „Po ukončení výstavby úseku D1 sa vytvoria podmienky na podstatné odľahčenie dopravy na cestách I/18 a I/64, a tým sa prispeje k vytvoreniu lepších životných podmienok pre Dolný Hričov a Žilinu,“ uzatvoril Gajdoš.