Fond na podporu umenia sa stal hlavným partnerom všetkých projektov, dofinancované boli z prostriedkov Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) sumou 1846 eur a z vlastných zdrojov galérie.
Autor TASR
Dolný Kubín 6. marca (TASR) – Šesť projektov Oravskej galérie v Dolnom Kubíne zameraných na oblasť odbornej ochrany zbierkových predmetov a akvizičnú činnosť získalo v minulom roku dotácie z Fondu na podporu umenia v celkovej výške 31.966 eur. Informovala o tom historička umenia a referentka galerijných zbierok Oravskej galérie Dagmar Adamusová.
Fond na podporu umenia sa tak stal hlavným partnerom všetkých projektov, dofinancované boli z prostriedkov Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) sumou 1846 eur a z vlastných zdrojov galérie. „Prvým podporeným projektom bola výstava Známy i neznámy Andy Warhol – človek odnikadiaľ pripravená v spolupráci s Múzeom moderného umenia Andyho Warhola v Medzilaborciach, Prešovským samosprávnym krajom a Spoločnosťou Andyho Warhola v Medzilaborciach,“ priblížila Adamusová s tým, že tento výstavný titul zaznamenal rekordnú návštevnosť – videlo ho 5370 návštevníkov.
Cieľom ďalších troch projektov bolo doplnenie zbierky výtvarného umenia 20. a 21. storočia. Historička umenia Oravskej galérie uviedla, že jedným z najnovších prírastkov zbierkového fondu je plastika Zničené mesto autorky Erny Masarovičovej. Tá je považovaná za priekopníčku a poprednú reprezentantku komornej a monumentálnej kovovej plastiky a autorského šperku druhej polovice 20. storočia na Slovensku. „Zbierkový fond Oravskej galérie bol tiež doplnený o deväť obrazov Marka Ormandíka z cyklu Svätí za dedinou. Zakúpené boli aj diela Patrície Koyšovej, ktorá sa programovo orientuje na abstraktnú polohu maľby,“ ozrejmila. Diela Marka Ormandíka a Patrície Koyšovej budú v zbierke reprezentovať ich autorské umelecké prístupy a prispejú k zdokumentovaniu súčasného vizuálneho umenia na Slovensku.
Oravská galéria spravuje zbierkový fond, ktorý obsahuje viac ako 8600 zbierkových predmetov, projekty boli preto podľa Adamusovej cielené aj na jeho ochranu. Historická budova Župného domu, v ktorej galéria sídli, má nevhodné klimatické podmienky, projekt preto umožnil zakúpenie germicídnych žiaričov, ktoré dokážu zamedziť riziku znehodnotenia zbierok.
Posledný projekt bol podľa Adamusovej zameraný na záchranu dvoch drevených polychrómovaných sôch z druhej polovice 18. storočia, ktoré v minulosti tvorili súčasť výzdoby hlavného oltára Ukrižovania v rímsko-katolíckom kostole Povýšenia sv. Kríža v Slanici. „Obe neskorobarokové sochy v životnej veľkosti prešli procesom komplexného reštaurovania,“ uzavrela.
Fond na podporu umenia sa tak stal hlavným partnerom všetkých projektov, dofinancované boli z prostriedkov Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) sumou 1846 eur a z vlastných zdrojov galérie. „Prvým podporeným projektom bola výstava Známy i neznámy Andy Warhol – človek odnikadiaľ pripravená v spolupráci s Múzeom moderného umenia Andyho Warhola v Medzilaborciach, Prešovským samosprávnym krajom a Spoločnosťou Andyho Warhola v Medzilaborciach,“ priblížila Adamusová s tým, že tento výstavný titul zaznamenal rekordnú návštevnosť – videlo ho 5370 návštevníkov.
Cieľom ďalších troch projektov bolo doplnenie zbierky výtvarného umenia 20. a 21. storočia. Historička umenia Oravskej galérie uviedla, že jedným z najnovších prírastkov zbierkového fondu je plastika Zničené mesto autorky Erny Masarovičovej. Tá je považovaná za priekopníčku a poprednú reprezentantku komornej a monumentálnej kovovej plastiky a autorského šperku druhej polovice 20. storočia na Slovensku. „Zbierkový fond Oravskej galérie bol tiež doplnený o deväť obrazov Marka Ormandíka z cyklu Svätí za dedinou. Zakúpené boli aj diela Patrície Koyšovej, ktorá sa programovo orientuje na abstraktnú polohu maľby,“ ozrejmila. Diela Marka Ormandíka a Patrície Koyšovej budú v zbierke reprezentovať ich autorské umelecké prístupy a prispejú k zdokumentovaniu súčasného vizuálneho umenia na Slovensku.
Oravská galéria spravuje zbierkový fond, ktorý obsahuje viac ako 8600 zbierkových predmetov, projekty boli preto podľa Adamusovej cielené aj na jeho ochranu. Historická budova Župného domu, v ktorej galéria sídli, má nevhodné klimatické podmienky, projekt preto umožnil zakúpenie germicídnych žiaričov, ktoré dokážu zamedziť riziku znehodnotenia zbierok.
Posledný projekt bol podľa Adamusovej zameraný na záchranu dvoch drevených polychrómovaných sôch z druhej polovice 18. storočia, ktoré v minulosti tvorili súčasť výzdoby hlavného oltára Ukrižovania v rímsko-katolíckom kostole Povýšenia sv. Kríža v Slanici. „Obe neskorobarokové sochy v životnej veľkosti prešli procesom komplexného reštaurovania,“ uzavrela.