Dopravná situácia na Kysuciach dosiahla podľa sprievodného listu kritický stupeň a vyžaduje neodkladné riešenie.
Autor TASR
Povina 16. februára (TASR) – Petíciu za neodkladné dostavanie diaľnice D3 dnes predstavitelia petičného výboru oficiálne odštartovali prerušením dopravy na ceste I/11 v kysuckej obci Povina a podpisom zdôvodnenia petície.
Podľa primátora Kysuckého Nového Mesta Jána Hartela pošlú zdôvodnenie petície so sprievodným listom ministrovi dopravy Árpádovi Érsekovi (Most-Híd) a na vedomie predsedovi vlády SR Robertovi Ficovi (Smer-SD), predsedovi Národnej rady SR Andrejovi Dankovi (SNS) a generálnemu riaditeľovi Národnej diaľničnej spoločnosti Jánovi Ďurišinovi. "Dôvodom je, že sa nám nepodarilo štandardným spôsobom dopracovať k stretnutiu, aby sme nejakým spôsobom zdôvodnili naše požiadavky," povedal Hartel.
"Aj dnes sme chceli demonštrovať, že ľudia už pri malej nehode a krátkom pozastavení na tejto ceste nedokážu prísť načas do práce, veľkým firmám nedokážu načas dopraviť materiály. Niekde je problém investora dostať, aby sa vybudovala infraštruktúra, u nás investori sú. Ale bohužiaľ, pri tejto situácii začínajú mať také problémy pri výrobe a produkcii, že niektorí uvažujú, či sa tu dobre umiestnili. Napriek prísľubom, ktoré mali, keď tu svoje firmy etablovali," zdôraznil primátor Kysuckého Nového Mesta.
Petícia sa už pred oficiálnym spustením dala podpísať aj elektronicky na internetovej stránke www.d3prekysuce.sk. Podľa Ľubomíra Janošku, ktorý je poverený na zastupovanie petičného výboru s orgánmi verejnej moci, ju už podpísalo 10.000 ľudí. "Máme 3600 podpisov na internete, 2000 vo veľkých podnikoch a zvyšok po menších obciach a mestách," podotkol Janoška.
Doplnil, že ďalší protest chcú pripraviť do dvoch týždňov na priechode pre chodcov v Kysuckom Lieskovci, na ktorom je najviac smrteľných nehôd. "A potom chceme pripraviť celokysucký hepening na rôznych priechodoch. S tým, že záver by bol v Kysuckom Novom Meste vo forme spoločenského podujatia. Zapojiť by sme do toho chceli viac ľudí a budeme skúšať rôzne časy," dodal Janoška.
Dopravná situácia na Kysuciach dosiahla podľa sprievodného listu kritický stupeň a vyžaduje neodkladné riešenie. "Na ceste I/11 v úseku Svrčinovec – Čadca – Kysucké Nové Mesto – Žilina došlo len v posledných dvoch rokoch (2015 - 2016) k 182 dopravným nehodám, pri ktorých zahynulo 13 ľudí, 22 bolo ťažko zranených, 66 ľahko. Nový rok 2017 sa začal tiež veľmi tragicky. Pri nehode v januári zahynuli traja ľudia a jeden človek utrpel ťažké zranenie," informuje petičný výbor v sprievodnom liste.
Petičný výbor tvoria primátori všetkých kysuckých miest, predsedovia združení miest a obcí za horné aj dolné Kysuce, zástupcovia Združenia podnikateľov Kysúc, zástupca Združenia zamestnancov Schaeffler Kysuce.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR má podľa hovorkyne Karolíny Duckej záujem riešiť komplikovanú dopravnú situáciu na Kysuciach, o ktorej sa osobne presvedčil aj minister Árpád Érsek. "Začiatkom roka sme začali s výstavbu jedného z najviac potrebných úsekov diaľnice D3 - Čadca, Bukov – Svrčinovec. O štyri roky odľahčí dopravu v meste Čadca a okolí. Robíme všetko pre to, aby sa pokračovalo vo výstavbe aj na ďalších úsekoch," uviedla Ducká.
Doplnila, že termín začiatku výstavby úsekov Žilina - Brodno - Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica závisí od verejného obstarávania a zabezpečenia zdrojov financovania. "Faktom je, že peniaze z eurofondov vyčlenené na výstavbu diaľnic sú praktický minuté. Štát sa preto musí rozhodnúť, či a ako bude do roku 2020 pokračovať v budovaní dopravnej infraštruktúry. Ministerstvo dopravy spolu s ministerstvom financií preto chystá rokovania s opozíciou o otvorení dlhovej brzdy tak, aby si štát mohol výhodne požičať peniaze a použiť ich na urýchlenie výstavby ciest. O ďalšej výstavbe cestných úsekov sa rozhodne po hlasovaní o uvoľnení dlhovej brzdy, s ktorou musí súhlasiť aj opozícia. Kým nebude jasné, či sa tento krok podarí a opozícia bude s týmto návrhom súhlasiť, nie je možné určiť ani harmonogram ďalšej výstavby," uzavrela hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby.
Podľa primátora Kysuckého Nového Mesta Jána Hartela pošlú zdôvodnenie petície so sprievodným listom ministrovi dopravy Árpádovi Érsekovi (Most-Híd) a na vedomie predsedovi vlády SR Robertovi Ficovi (Smer-SD), predsedovi Národnej rady SR Andrejovi Dankovi (SNS) a generálnemu riaditeľovi Národnej diaľničnej spoločnosti Jánovi Ďurišinovi. "Dôvodom je, že sa nám nepodarilo štandardným spôsobom dopracovať k stretnutiu, aby sme nejakým spôsobom zdôvodnili naše požiadavky," povedal Hartel.
"Aj dnes sme chceli demonštrovať, že ľudia už pri malej nehode a krátkom pozastavení na tejto ceste nedokážu prísť načas do práce, veľkým firmám nedokážu načas dopraviť materiály. Niekde je problém investora dostať, aby sa vybudovala infraštruktúra, u nás investori sú. Ale bohužiaľ, pri tejto situácii začínajú mať také problémy pri výrobe a produkcii, že niektorí uvažujú, či sa tu dobre umiestnili. Napriek prísľubom, ktoré mali, keď tu svoje firmy etablovali," zdôraznil primátor Kysuckého Nového Mesta.
Petícia sa už pred oficiálnym spustením dala podpísať aj elektronicky na internetovej stránke www.d3prekysuce.sk. Podľa Ľubomíra Janošku, ktorý je poverený na zastupovanie petičného výboru s orgánmi verejnej moci, ju už podpísalo 10.000 ľudí. "Máme 3600 podpisov na internete, 2000 vo veľkých podnikoch a zvyšok po menších obciach a mestách," podotkol Janoška.
Doplnil, že ďalší protest chcú pripraviť do dvoch týždňov na priechode pre chodcov v Kysuckom Lieskovci, na ktorom je najviac smrteľných nehôd. "A potom chceme pripraviť celokysucký hepening na rôznych priechodoch. S tým, že záver by bol v Kysuckom Novom Meste vo forme spoločenského podujatia. Zapojiť by sme do toho chceli viac ľudí a budeme skúšať rôzne časy," dodal Janoška.
Dopravná situácia na Kysuciach dosiahla podľa sprievodného listu kritický stupeň a vyžaduje neodkladné riešenie. "Na ceste I/11 v úseku Svrčinovec – Čadca – Kysucké Nové Mesto – Žilina došlo len v posledných dvoch rokoch (2015 - 2016) k 182 dopravným nehodám, pri ktorých zahynulo 13 ľudí, 22 bolo ťažko zranených, 66 ľahko. Nový rok 2017 sa začal tiež veľmi tragicky. Pri nehode v januári zahynuli traja ľudia a jeden človek utrpel ťažké zranenie," informuje petičný výbor v sprievodnom liste.
Petičný výbor tvoria primátori všetkých kysuckých miest, predsedovia združení miest a obcí za horné aj dolné Kysuce, zástupcovia Združenia podnikateľov Kysúc, zástupca Združenia zamestnancov Schaeffler Kysuce.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR má podľa hovorkyne Karolíny Duckej záujem riešiť komplikovanú dopravnú situáciu na Kysuciach, o ktorej sa osobne presvedčil aj minister Árpád Érsek. "Začiatkom roka sme začali s výstavbu jedného z najviac potrebných úsekov diaľnice D3 - Čadca, Bukov – Svrčinovec. O štyri roky odľahčí dopravu v meste Čadca a okolí. Robíme všetko pre to, aby sa pokračovalo vo výstavbe aj na ďalších úsekoch," uviedla Ducká.
Doplnila, že termín začiatku výstavby úsekov Žilina - Brodno - Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica závisí od verejného obstarávania a zabezpečenia zdrojov financovania. "Faktom je, že peniaze z eurofondov vyčlenené na výstavbu diaľnic sú praktický minuté. Štát sa preto musí rozhodnúť, či a ako bude do roku 2020 pokračovať v budovaní dopravnej infraštruktúry. Ministerstvo dopravy spolu s ministerstvom financií preto chystá rokovania s opozíciou o otvorení dlhovej brzdy tak, aby si štát mohol výhodne požičať peniaze a použiť ich na urýchlenie výstavby ciest. O ďalšej výstavbe cestných úsekov sa rozhodne po hlasovaní o uvoľnení dlhovej brzdy, s ktorou musí súhlasiť aj opozícia. Kým nebude jasné, či sa tento krok podarí a opozícia bude s týmto návrhom súhlasiť, nie je možné určiť ani harmonogram ďalšej výstavby," uzavrela hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby.