Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Žilinský kraj

Práce na výstavbe južného obchvatu Žiliny sa predĺžia o deväť mesiacov

Na snímke tunel Ovčiarsko počas štatutárneho kontrolného dňa stavieb „Diaľnica D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka“ a „D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala“ 21. júna 2016. Foto: TASR - Erika Ďurčová

Na južný obchvat Žiliny nadväzuje 13,5-kilometrový úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, ktorý má byť odovzdaný do prevádzky koncom roka 2019

Žilina 21. júna (TASR) - Práce na výstavbe viac ako 11-kilometrového diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka (južný obchvat Žiliny) sa pre problémy pri razení tunela Žilina predĺžia o približne deväť mesiacov. Vyjadril sa tak dnes na kontrolnom dni stavieb D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Róbert Auxt.



Súčasťou stavby diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka sú dva tunely - Ovčiarsko (2367 metrov) a Žilina (687 metrov). "Na výstavbe tunela Ovčiarsko momentálne neevidujeme žiadne zásadné problémy a predpokladám, že sekundárne ostenie bude pripravené do 400 dní, takže práce idú podľa plánu. Výstavbu tunela Žilina skomplikovala zložitá geológia a pravdepodobne sa výstavba predĺži o deväť mesiacov. Práce na tomto úseku D1 by tak mali byť ukončené koncom roka 2018," uviedol. Zmena trasovania tunela Žilina však aj napriek veľmi zložitému geologickému prostrediu nebude potrebná. "Za mesiac prerazíme približne 20 metrov, čo je dosť málo. Bolo tu aj šesť zosuvov, takže oneskorenia sú opodstatnené," doplnil Auxt.

V tuneli Žilina ostáva podľa neho preraziť ešte 200 metrov. "Urobili sme v súčasnosti nové opatrenia, ale spôsob razenia sa nezmení. Postup síce bude pomalší, ale zmena technológie by bola finančne oveľa náročnejšia. Všetky objekty chceme dokončiť a odovzdať načas, dorábať sa budú len tie problematické. Určite nebudeme pre tunel Žilina zdržiavať celú stavbu," vysvetlil generálny riaditeľ Doprastavu Juraj Androvič.



Na južný obchvat Žiliny nadväzuje 13,5-kilometrový úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, ktorý má byť odovzdaný do prevádzky koncom roka 2019. Stavebné práce tu zatiaľ prebiehajú v zmysle harmonogramu. "Priemerná razba 7,5-kilometrového tunela Višňové je za deň približne 17,5 metra. Projekt sa však prenesie do lepšieho geologického prostredia a rýchlosť by sa tak mala zvýšiť až na 30 metrov za deň. Pri razbe sa však nevyskytujú žiadne zásadné problémy," skonštatoval generálny riaditeľ NDS s tým, že prerazených je už 3700 metrov tunela. Cesta zo Žiliny do Martina sa po dokončení tohto úseku pre motoristov skráti približne o 15 minút.

Úsek diaľnice D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku stavia konzorcium firiem Ovčiarsko v zložení Doprastav, Strabag, Váhostav–SK a Metrostav. Cena za jeho vybudovanie je 427 miliónov eur. Úsek D1 s tunelom Višňové postaví združenie firiem Salini Impregilo a Dúha za takmer 410 miliónov eur.