Podľa riaditeľky školy Edity Horváthovej sa inkluzívne vzdelávanie netýka len špecifických skupín žiakov, ale všetkých žiakov, ktorí sú súčasťou procesu výchovy a vzdelávania.
Autor TASR
Beluša 7. novembra (TASR) - Základná škola (ZŠ) v obci Beluša v Púchovskom okrese získala od Nadácie Volkswagen Slovakia finančný grant vo výške 100.000 eur na projekt Naša inkluzívna škola. Informovala o tom Petra Martišová z kancelárie starostu obce.
Úroveň inklúzie by sa mala významne zvýšiť vďaka projektu zameranému na inováciu a personalizáciu vzdelávania. Okrem odbornej literatúry a školení zamestnancov vznikne v škole multisenzorická miestnosť a exteriérová učebňa na terapeutické účely. Kúpia edukačné a terapeutické pomôcky a zrealizujú odborné prednášky pre pedagógov a rodičov. Súčasťou bude aj oddychová zóna so sedacími vakmi na chodbách a v triedach.
Podľa riaditeľky školy Edity Horváthovej sa inkluzívne vzdelávanie netýka len špecifických skupín žiakov, ale všetkých žiakov, ktorí sú súčasťou procesu výchovy a vzdelávania.
"Inkluzívnu školu vnímame ako príležitosť vzájomne sa obohatiť a rozvíjať. Uvedomujeme si dôležitosť nových metód, ktoré nám umožnia nenásilne budovať bezpečné zázemie založené na vzájomnom pochopení a rešpekte," uviedla riaditeľka.
Potreby žiakov sa podľa starostu Beluše Jána Prekopa turbulentne menia. "Deti sa dnes musia vyrovnávať s úplne odlišnými situáciami ako naša generácia, čo vyžaduje nové prostriedky, materiálne zabezpečenie i prístup. Som rád, že naša škola reaguje na spoločenské zmeny a sama sa stáva inovátorom v tejto oblasti," zdôraznil starosta.
Úroveň inklúzie by sa mala významne zvýšiť vďaka projektu zameranému na inováciu a personalizáciu vzdelávania. Okrem odbornej literatúry a školení zamestnancov vznikne v škole multisenzorická miestnosť a exteriérová učebňa na terapeutické účely. Kúpia edukačné a terapeutické pomôcky a zrealizujú odborné prednášky pre pedagógov a rodičov. Súčasťou bude aj oddychová zóna so sedacími vakmi na chodbách a v triedach.
Podľa riaditeľky školy Edity Horváthovej sa inkluzívne vzdelávanie netýka len špecifických skupín žiakov, ale všetkých žiakov, ktorí sú súčasťou procesu výchovy a vzdelávania.
"Inkluzívnu školu vnímame ako príležitosť vzájomne sa obohatiť a rozvíjať. Uvedomujeme si dôležitosť nových metód, ktoré nám umožnia nenásilne budovať bezpečné zázemie založené na vzájomnom pochopení a rešpekte," uviedla riaditeľka.
Potreby žiakov sa podľa starostu Beluše Jána Prekopa turbulentne menia. "Deti sa dnes musia vyrovnávať s úplne odlišnými situáciami ako naša generácia, čo vyžaduje nové prostriedky, materiálne zabezpečenie i prístup. Som rád, že naša škola reaguje na spoločenské zmeny a sama sa stáva inovátorom v tejto oblasti," zdôraznil starosta.