Hlavným cieľom projektu bolo dispozične vyriešiť križovatku tak, aby sa zaistilo zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky aj chodcov. Tiež zveľadiť vzhľad lokality.
Autor TASR
Liptovský Hrádok 4. mája (TASR) – Plánovaná nová okružná križovatka pod Skalkou v Liptovskom Hrádku pomôže zvýšiť bezpečnosť dopravy v meste. Uviedol to primátor Liptovského Hrádku Branislav Tréger. Investíciu označil za jednu z kľúčových z hľadiska cestnej premávky. Samospráva sa na nej bude podieľať spolu so Žilinským samosprávnym krajom. Tréger avizoval, že už je podpísaná zmluva s dodávateľom, no v spojitosti s investíciou je ešte nutné doriešiť isté problémy.
Nárast dopravného zaťaženia sa podľa Trégera prejavuje na území celého mesta. "Dopravná situácia pod Skalkou si vyžaduje rekonštrukciu križovatky cesty II/537, III/2358, ulice Československej armády aj miestnej komunikácie ulice Hradná," priblížil primátor.
Zdôraznil, že ide o veľký objem prác. Stavba bude podľa Trégera zložitá, no postup prác je navrhnutý tak, aby nebola nutná výluka dopravy. "Doprava bude obmedzovaná a regulovaná dočasným svetelným dopravným značením. Rýchlosť premávky bude v mieste stavebných prác obmedzená na 30 kilometrov za hodinu pri usmernení do jazdných pruhov, resp. do jedného jazdného pruhu," vysvetlil primátor s tým, že ukončenie stavby je plánované pol roka po začatí výstavby.
Hlavným cieľom projektu bolo dispozične vyriešiť križovatku tak, aby sa zaistilo zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky aj chodcov. Tiež zveľadiť vzhľad lokality.
Nárast dopravného zaťaženia sa podľa Trégera prejavuje na území celého mesta. "Dopravná situácia pod Skalkou si vyžaduje rekonštrukciu križovatky cesty II/537, III/2358, ulice Československej armády aj miestnej komunikácie ulice Hradná," priblížil primátor.
Zdôraznil, že ide o veľký objem prác. Stavba bude podľa Trégera zložitá, no postup prác je navrhnutý tak, aby nebola nutná výluka dopravy. "Doprava bude obmedzovaná a regulovaná dočasným svetelným dopravným značením. Rýchlosť premávky bude v mieste stavebných prác obmedzená na 30 kilometrov za hodinu pri usmernení do jazdných pruhov, resp. do jedného jazdného pruhu," vysvetlil primátor s tým, že ukončenie stavby je plánované pol roka po začatí výstavby.
Hlavným cieľom projektu bolo dispozične vyriešiť križovatku tak, aby sa zaistilo zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky aj chodcov. Tiež zveľadiť vzhľad lokality.