Po dnešnej kontrole na stavbe tunela Višňové to povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček.
Autor TASR
,aktualizované Višňové 25. júna (TASR) – Z každej strany sedemkilometrového tunela Višňové, ktorý bude súčasťou diaľnice D1, je vyrazených prvých 100 metrov. Združenie firiem Salini Impregilo S.p.A. a DÚHA, a. s., tak naplnilo dohodnutý míľnik v termíne. Po dnešnej kontrole na stavbe tunela Višňové to povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček.
Ďalší míľnik bude podľa neho o 30 mesiacov, keď by mal byť tunel prerazený z každej strany. "Veríme, že najdôležitejšia stavba, čo sa týka D1 a prepojenia Bratislavy a Košíc, bude dokončená načas. Keď prerazíte prvých 100 metrov, znamená to, že stavba sa už reálne začala. Dnes sa denne razí 16 metrov, to znamená, že sa v štyroch rúrach uberú štyri metre. Dnes už má stavebná spoločnosť a všetci ľudia, ktorí sú tu, zabehnutý systém," uviedol Stromček.
Investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Pavol Kováčik doplnil, že prerazenie oboch tunelových rúr vychádza na koniec decembra 2017. "V súčasnosti na stavbe pracuje 200 zamestnancov na oboch stranách. Pevne verím, že sa nevyskytnú žiadne geologické poruchy a situácie, ktoré by postup výstavby spomalili," povedal Kováčik.
Podľa majiteľa spoločnosti DÚHA Miroslava Remetu sa skončilo jednoročné obdobie projektovej prípravy. "Tento míľnik je veľmi dôležitý v tom, že sa zabehnú všetky procesy, posty a administratívne úkony sú zariadené. Zo západného portálu sa nám podarilo vo veľmi komplikovaných geologických podmienkach na vstupe vyraziť prvých 100 metrov, ktoré sú hodnotené ako najťažšie z celého tunela, v sobotu (20.6.) ráno. Z východného portálu sme míľnik dosiahli už v utorok (16.6.) minulý týždeň," dodal Remeta s tým, že do jedného roka by na stavbe tunela malo pracovať celkovo 500 ľudí.
Tunel Višňové je budovaný ako dvojrúrový s jednosmernou premávkou. Jeho dĺžka bude po dokončení 7520 metrov, pričom bude súčasťou úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala s celkovou dĺžkou 13,5 kilometra. Najvyššia povolená rýchlosť v tuneli bude 100 km/h, maximálny sklon 2,9 %. Celkové klesanie od najvyššie položeného miesta v tuneli po východný portál dosiahne 154 metrov. Prieskumná štôlňa, situovaná v strede medzi tunelovými rúrami, sa zachová na účely odvodnenia horninového masívu.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala spoločne s úsekom diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno podľa informácií NDS odkloní celú tranzitnú nákladnú dopravu mimo Žiliny, čo prispeje k zníženiu environmentálnej záťaže v meste. V súčasnosti ide celá cestná premávka po cestách prvej triedy I/18 a I/64.
Projekt bude podľa informácií Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR financovaný v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.
Ďalší míľnik bude podľa neho o 30 mesiacov, keď by mal byť tunel prerazený z každej strany. "Veríme, že najdôležitejšia stavba, čo sa týka D1 a prepojenia Bratislavy a Košíc, bude dokončená načas. Keď prerazíte prvých 100 metrov, znamená to, že stavba sa už reálne začala. Dnes sa denne razí 16 metrov, to znamená, že sa v štyroch rúrach uberú štyri metre. Dnes už má stavebná spoločnosť a všetci ľudia, ktorí sú tu, zabehnutý systém," uviedol Stromček.
Investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Pavol Kováčik doplnil, že prerazenie oboch tunelových rúr vychádza na koniec decembra 2017. "V súčasnosti na stavbe pracuje 200 zamestnancov na oboch stranách. Pevne verím, že sa nevyskytnú žiadne geologické poruchy a situácie, ktoré by postup výstavby spomalili," povedal Kováčik.
Podľa majiteľa spoločnosti DÚHA Miroslava Remetu sa skončilo jednoročné obdobie projektovej prípravy. "Tento míľnik je veľmi dôležitý v tom, že sa zabehnú všetky procesy, posty a administratívne úkony sú zariadené. Zo západného portálu sa nám podarilo vo veľmi komplikovaných geologických podmienkach na vstupe vyraziť prvých 100 metrov, ktoré sú hodnotené ako najťažšie z celého tunela, v sobotu (20.6.) ráno. Z východného portálu sme míľnik dosiahli už v utorok (16.6.) minulý týždeň," dodal Remeta s tým, že do jedného roka by na stavbe tunela malo pracovať celkovo 500 ľudí.
Tunel Višňové je budovaný ako dvojrúrový s jednosmernou premávkou. Jeho dĺžka bude po dokončení 7520 metrov, pričom bude súčasťou úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala s celkovou dĺžkou 13,5 kilometra. Najvyššia povolená rýchlosť v tuneli bude 100 km/h, maximálny sklon 2,9 %. Celkové klesanie od najvyššie položeného miesta v tuneli po východný portál dosiahne 154 metrov. Prieskumná štôlňa, situovaná v strede medzi tunelovými rúrami, sa zachová na účely odvodnenia horninového masívu.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala spoločne s úsekom diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno podľa informácií NDS odkloní celú tranzitnú nákladnú dopravu mimo Žiliny, čo prispeje k zníženiu environmentálnej záťaže v meste. V súčasnosti ide celá cestná premávka po cestách prvej triedy I/18 a I/64.
Projekt bude podľa informácií Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR financovaný v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.