Vďaka iniciatíve spoločnosti Lidl a podpore zákazníkov sa v Tatrách podarilo vysadiť už 500 000 stromčekov. Obchodný reťazec pomáha zalesňovať kalamitou zničené lesné porasty od roku 2012.
Autor OTS
Malužiná 11. mája (OTS) - Kampaň „Voda pre stromy“, ktorú organizuje spoločnosť Lidl, priniesla tatranským lesom už pol milióna sadeničiek. Stromček s poradovým číslom 500 000. zasadili v Lidl lese v utorok 10. mája na území Lesnej správy Malužiná. Pri tejto príležitosti zároveň vznikol nový Slovenský rekord v počte vysadených stromčekov za jeden deň.
„Spoločenská zodpovednosť je dôležitým pilierom nášho podnikania. Vážime si úspech, ktorý sme na Slovensku dosiahli. Chceme preto tejto krajine a jej obyvateľom vrátiť aspoň časť z toho, čo sme dostali,“ povedal Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl, a dodal: „Angažujeme sa v mnohých spoločensky zodpovedných projektoch a hrdo sa hlásime k nášmu mottu ´Na ceste k lepšiemu zajtrajšku´. Tatry sú naša srdcová záležitosť a preto ma veľmi teší, že s podporou našich zákazníkov sa nám podarilo vysadiť už 500 000 stromčekov.“
Lidl les rastie na tatranských svahoch od roku 2012, kedy zamestnanci obchodného reťazca spolu s lesníkmi zasadili prvých 25 000 sadeničiek. Aktuálna bilancia projektu znie 500 000 stromčekov, ktoré rastú na ploche približne 200 hektárov. Pre lepšiu predstavu, ide o rozlohu takmer 300 futbalových ihrísk. Jeden hektár dospelého lesa môže navyše ročne vyprodukovať až 30 ton kyslíka, čo predstavuje spotrebu asi 130 ľudí. Lidl les by pri svojej súčasnej rozlohe v budúcnosti mohol poskytnúť kyslík pre asi 26 000 ľudí, teda pre jedno väčšie slovenské mesto.
„LESY Slovenskej republiky, š.p. vítajú, že spoločnosť Lidl pokračuje v tomto veľmi úspešnom projekte. Príklad by si z tejto organizácie mali vziať tí, čo ochrane prírody iba rozprávajú a presadzujú svoje predstavy bez akejkoľvek zodpovednosti a reálneho prínosu pre spoločnosť,“ povedal poverený generálny riaditeľ štátneho podniku LESY Slovenskej republiky Jozef Bystriansky.
Do pomoci tatranským lesom sa celkom jednoducho môžete zapojiť aj Vy. Lidl v rámci kampane „Voda pre stromy“ venuje jeden cent za každú predanú 1,5 l fľašu minerálnej vody Saguaro na kúpu a výsadbu mladých stromčekov. Do revitalizácie kalamitného územia sa Lidl každý rok aktívne zapája. V utorok 10. mája 2016 vysadilo viac ako 60 jeho zamestnancov na území Lesnej správy Malužiná 7000 sadeničiek. Opäť sa im tak podarilo prekonať vlastný slovenský rekord v kategórii „Najviac vysadených stromčekov za jeden deň." K svojmu predošlému maximu pridali ďalších 500 stromčekov.
Aktuálne informácie o projekte je možné nájsť na internetovej stránke www.lidl.sk či na oficiálnom facebookovom profile spoločnosti Lidl.
„Spoločenská zodpovednosť je dôležitým pilierom nášho podnikania. Vážime si úspech, ktorý sme na Slovensku dosiahli. Chceme preto tejto krajine a jej obyvateľom vrátiť aspoň časť z toho, čo sme dostali,“ povedal Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl, a dodal: „Angažujeme sa v mnohých spoločensky zodpovedných projektoch a hrdo sa hlásime k nášmu mottu ´Na ceste k lepšiemu zajtrajšku´. Tatry sú naša srdcová záležitosť a preto ma veľmi teší, že s podporou našich zákazníkov sa nám podarilo vysadiť už 500 000 stromčekov.“
Lidl les rastie na tatranských svahoch od roku 2012, kedy zamestnanci obchodného reťazca spolu s lesníkmi zasadili prvých 25 000 sadeničiek. Aktuálna bilancia projektu znie 500 000 stromčekov, ktoré rastú na ploche približne 200 hektárov. Pre lepšiu predstavu, ide o rozlohu takmer 300 futbalových ihrísk. Jeden hektár dospelého lesa môže navyše ročne vyprodukovať až 30 ton kyslíka, čo predstavuje spotrebu asi 130 ľudí. Lidl les by pri svojej súčasnej rozlohe v budúcnosti mohol poskytnúť kyslík pre asi 26 000 ľudí, teda pre jedno väčšie slovenské mesto.
„LESY Slovenskej republiky, š.p. vítajú, že spoločnosť Lidl pokračuje v tomto veľmi úspešnom projekte. Príklad by si z tejto organizácie mali vziať tí, čo ochrane prírody iba rozprávajú a presadzujú svoje predstavy bez akejkoľvek zodpovednosti a reálneho prínosu pre spoločnosť,“ povedal poverený generálny riaditeľ štátneho podniku LESY Slovenskej republiky Jozef Bystriansky.
Do pomoci tatranským lesom sa celkom jednoducho môžete zapojiť aj Vy. Lidl v rámci kampane „Voda pre stromy“ venuje jeden cent za každú predanú 1,5 l fľašu minerálnej vody Saguaro na kúpu a výsadbu mladých stromčekov. Do revitalizácie kalamitného územia sa Lidl každý rok aktívne zapája. V utorok 10. mája 2016 vysadilo viac ako 60 jeho zamestnancov na území Lesnej správy Malužiná 7000 sadeničiek. Opäť sa im tak podarilo prekonať vlastný slovenský rekord v kategórii „Najviac vysadených stromčekov za jeden deň." K svojmu predošlému maximu pridali ďalších 500 stromčekov.
Aktuálne informácie o projekte je možné nájsť na internetovej stránke www.lidl.sk či na oficiálnom facebookovom profile spoločnosti Lidl.