Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Žilinský kraj

V železničnej stanici Žilina nepretržite hliadkuje súkromná SBS

Ilustračná fotografia. Foto: TASR

Na železničnej stanici Žilina začali pôsobiť dvojčlenné hliadky vysúťaženej SBS, ktoré v prípade nutnosti môžu na zásah privolať aj služobného psa.

Žilina 10. augusta (TASR) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zaviedli od 1. augusta 2017 v železničnej stanici Žilina nepretržitú, 24-hodinovú službu súkromnej bezpečnostnej služby (SBS). TASR o tom informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Doplnila, že v železničnej stanici Žilina začali pôsobiť dvojčlenné hliadky vysúťaženej SBS, ktoré v prípade nutnosti môžu na zásah privolať aj služobného psa. "Už za prvých pár hodín ich pôsobenia v priestoroch stanice zaznamenali ŽSR výraznú zmenu k lepšiemu. Darí sa im vykázať bezdomovcov, asociálov a neprispôsobivé osoby z priestorov ŽSR. Tým sa výrazne obmedzil zápach, neporiadok, znečisťovanie stanice, ale aj neslušné správanie a obťažovanie cestujúcich i samotných zamestnancov stanice či externých firiem," zdôraznila Pavliková.

"Je to obrovská zmena, ktorú vnímajú okamžite cestujúci, ale aj upratovacia služba, ktorá zabezpečuje čistenie stanice. Je to v tejto chvíli z nášho pohľadu asi jediné, naozaj efektívne riešenie, aj keď to ŽSR stojí nemalé finančné prostriedky, ktoré by sme vedeli využiť inde," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Podľa hovorkyne ŽSR je zároveň od 4. augusta znovu otvorená vynovená čakáreň pre cestujúcich vo vestibule stanice. "Čakáreň je vymaľovaná, vyčistená, vydezinfikovaná a slúži cestujúcim. ŽSR sa čakáreň rozhodli zatvoriť v apríli tohto roku, keď sa vyhrotila situácia s neprispôsobivými osobami. Po zbúraní poškodených budov v časti mesta na Bratislavskej ulici sa časť týchto osôb presunula práve do vestibulu a čakárne ŽST Žilina," podotkla Pavliková.

Pripomenula, že neprispôsobivé osoby boli agresívne, znemožňovali upratovanie, poškodzovali a znečisťovali priestory stanice. "Vyvolávali konflikty a vyháňali slušných cestujúcich, ktorí si nemali kam sadnúť či kde počkať na vlak. Najčastejšie sa zdržiavali práve v priestoroch čakárne, vestibulu a podchodu, ktorého časť má v správe ŽSR a časť je v správe mesta. Podchod patriaci ŽSR je pravidelne čistený a udržiavaný, buď ručne, alebo aj strojovo zamestnancami upratovacej firmy," dodala hovorkyňa ŽSR.

Upozornila, že problematika s neprispôsobivými cestujúcimi na železničných staniciach je celoslovenský problém. "Špecifikom železničnej stanice Žilina je jej poloha a dopravný význam. Ako jedna z mála železničných staníc na celej sieti ŽSR má otvorený a vykúrený vestibul a čakáreň nepretržite. Dôvodom sú nočné medzištátne vlaky, ktoré jazdia každú hodinu," uzavrela Pavliková.