Zámerom je vytvoriť cyklistický okruh medzi vodným dielom a Budatínom.
Autor TASR
Žilina 25. septembra (TASR) – Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) začína s výstavbou takmer štyroch kilometrov novej cyklotrasy na ľavom brehu Váhu. Zámerom je vytvoriť cyklistický okruh medzi vodným dielom a Budatínom. TASR o tom v stredu informovala hovorkyňa ŽSK Martina Remencová.
Nový úsek cyklotrasy bude dlhý 3,8 kilometra. ŽSK na jeho výstavbu získal stavebné povolenie od mesta Žilina ešte minulý rok, nasledovala súťaž na dodávateľa. "Úspešný dodávateľ začína s prácami. Vybuduje sa samostatný cyklochodník, ktorý svojim užívateľom poskytne bezpečný prejazd, pretože bude vedený mimo dopravných tepien. Cieľom je, aby po novej cyklotrase mohli prví cyklisti či korčuliari jazdiť už v lete," povedala predsedníčka ŽSK Erika Jurinová.
Podľa hovorkyne bude trasa vedená po ľavom brehu Váhu, oproti už existujúcej BikeKia. "Podľa výsledkov zo 'sčítačov' umiestnených na vodnom diele ide o obľúbenú cyklotrasu. Minulý rok zaznamenala viac ako 116.000 cykloprejazdov, čo je v porovnaní s rokom 2016 až o 58.000 prejazdov viac,“ načrtla Remencová. Trasa novej "ľavobrežnej" cyklotrasy povedie od cestného mosta ponad Váh v Žiline a napojí sa na asfaltovú komunikáciu v areáli vodného diela.
Výstavba v celkovej investícií viac ako 400.000 eur bude financovaná z fondov Európskej únie. Stavebné práce by mali trvať šesť mesiacov. Podľa hovorkyne ich na zimu prerušia s pokračovať budú na jar.
Nová cyklotrasa bude súčasťou Vážskej cyklomagistrály, ktorej ideou je vybudovanie cyklistickej trasy popri rieke Váh od jej sútoku s Dunajom v Komárne až k prameňu Čierneho Váhu. "Pri splnení tejto myšlienky by celková dĺžka trasy bola takmer 400 kilometrov a prechádzať bude územím piatich krajov. Doteraz sú v Žilinskom kraji vybudované úseky Vážskej cyklotrasy zo Žiliny od hradu Budatín, cez Vodné dielo Žilina na začiatok obce Strečno. Úsek má dĺžku 33 kilometrov, z toho je 28 kilometrov asfaltových, zvyšok je makadamový. K existujúcej trase možno priradiť ešte asi šesť kilometrov dlhý cyklochodník popri Váhu v Liptovskom Mikuláši," doplnila hovorkyňa ŽSK.
Naďalej pokračuje aj príprava cyklotrasy od hranice Trenčianskeho a Žilinského kraja cez Bytču do Žiliny v dĺžke 25,5 kilometra a 16,5 kilometrovej cyklotrasy Strečno – Lipovec - Vrútky. Tá podľa Remencovej patrí z legislatívneho i realizačného hľadiska k najzložitejším cykloprojektom na Slovensku. "K obom týmto úsekom dal ŽSK spracovať dokumentácie pre územné rozhodnutie, ktoré sú už v tomto čase hotové. Ďalej musí ŽSK vyrovnať pozemky, len na trase Strečno - Vrútky je približne 450 vlastníkov," ozrejmila.
Podľa Remencovej je zaujímavou iniciatívou ŽSK aj cyklotrasa cez územie Kraľovianskeho meandra. "V tejto náročnej časti by sme chceli viesť cyklotrasu cez starý nevyužívaný Kraľoviansky železničný tunel, ako aj po pozemkoch, kde sa mala stavať diaľnica. K atraktivite tohto úseku by prispel aj okruh s výhľadom na Šútovské jazerá, dolinu Váhu, ako aj premostenie Váhu," dodala Jurinová.
Nový úsek cyklotrasy bude dlhý 3,8 kilometra. ŽSK na jeho výstavbu získal stavebné povolenie od mesta Žilina ešte minulý rok, nasledovala súťaž na dodávateľa. "Úspešný dodávateľ začína s prácami. Vybuduje sa samostatný cyklochodník, ktorý svojim užívateľom poskytne bezpečný prejazd, pretože bude vedený mimo dopravných tepien. Cieľom je, aby po novej cyklotrase mohli prví cyklisti či korčuliari jazdiť už v lete," povedala predsedníčka ŽSK Erika Jurinová.
Podľa hovorkyne bude trasa vedená po ľavom brehu Váhu, oproti už existujúcej BikeKia. "Podľa výsledkov zo 'sčítačov' umiestnených na vodnom diele ide o obľúbenú cyklotrasu. Minulý rok zaznamenala viac ako 116.000 cykloprejazdov, čo je v porovnaní s rokom 2016 až o 58.000 prejazdov viac,“ načrtla Remencová. Trasa novej "ľavobrežnej" cyklotrasy povedie od cestného mosta ponad Váh v Žiline a napojí sa na asfaltovú komunikáciu v areáli vodného diela.
Výstavba v celkovej investícií viac ako 400.000 eur bude financovaná z fondov Európskej únie. Stavebné práce by mali trvať šesť mesiacov. Podľa hovorkyne ich na zimu prerušia s pokračovať budú na jar.
Nová cyklotrasa bude súčasťou Vážskej cyklomagistrály, ktorej ideou je vybudovanie cyklistickej trasy popri rieke Váh od jej sútoku s Dunajom v Komárne až k prameňu Čierneho Váhu. "Pri splnení tejto myšlienky by celková dĺžka trasy bola takmer 400 kilometrov a prechádzať bude územím piatich krajov. Doteraz sú v Žilinskom kraji vybudované úseky Vážskej cyklotrasy zo Žiliny od hradu Budatín, cez Vodné dielo Žilina na začiatok obce Strečno. Úsek má dĺžku 33 kilometrov, z toho je 28 kilometrov asfaltových, zvyšok je makadamový. K existujúcej trase možno priradiť ešte asi šesť kilometrov dlhý cyklochodník popri Váhu v Liptovskom Mikuláši," doplnila hovorkyňa ŽSK.
Naďalej pokračuje aj príprava cyklotrasy od hranice Trenčianskeho a Žilinského kraja cez Bytču do Žiliny v dĺžke 25,5 kilometra a 16,5 kilometrovej cyklotrasy Strečno – Lipovec - Vrútky. Tá podľa Remencovej patrí z legislatívneho i realizačného hľadiska k najzložitejším cykloprojektom na Slovensku. "K obom týmto úsekom dal ŽSK spracovať dokumentácie pre územné rozhodnutie, ktoré sú už v tomto čase hotové. Ďalej musí ŽSK vyrovnať pozemky, len na trase Strečno - Vrútky je približne 450 vlastníkov," ozrejmila.
Podľa Remencovej je zaujímavou iniciatívou ŽSK aj cyklotrasa cez územie Kraľovianskeho meandra. "V tejto náročnej časti by sme chceli viesť cyklotrasu cez starý nevyužívaný Kraľoviansky železničný tunel, ako aj po pozemkoch, kde sa mala stavať diaľnica. K atraktivite tohto úseku by prispel aj okruh s výhľadom na Šútovské jazerá, dolinu Váhu, ako aj premostenie Váhu," dodala Jurinová.