Doprava cez Petranský most je momentálne riadená svetelnou signalizáciou, je prejazdný v polovičnom profile.
Autor TASR
Liptovský Hrádok 19. septembra (TASR) - Oprava dôležitej dopravnej tepny, ktorá spája Liptovský Hrádok s Liptovským Petrom a zároveň je aj prístupovou cestou k diaľnici, so sebou denne prináša nebezpečné situácie. Vodiči prechádzajúci cez práve rekonštruovaný Petranský most totiž často nerešpektujú semafory a úsekom prejdú na červenú. V strede mosta sa potom stretnú autá idúce z obidvoch smerov.
S rozsiahlou rekonštrukciou viac ako 70-ročného mosta ponad rieku Belá začal Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) v druhej polovici júla, kedy stavenisko odovzdal zhotoviteľovi prác. Doprava je momentálne riadená svetelnou signalizáciou a most je prejazdný v polovičnom profile. "Niektorí vodiči toto značenie nedodržiavajú, čím ohrozujú nielen seba, ale i ostatných účastníkov premávky," potvrdila pre TASR problém hovorkyňa ŽSK Lenka Záteková s tým, že priebeh prác pravidelne kontrolujú.
Podľa primátora najmenšieho liptovského mesta Branislava Trégera dochádza ku stretom áut z dôvodu netrpezlivosti vodičov. "Signalizačné zariadenie treba rešpektovať, pretože zbytočne môže dôjsť ku kolízii. Je o tom oboznámené aj príslušné obvodné oddelenie Policajného zboru, ktoré sleduje nastavený interval. Môžeme uvažovať aj o tom, že prenosné semafory budú nastavené na iný interval, ale v každom prípade je dôležitá najmä disciplína vodičov," doplnil Tréger.
O nebezpečných situáciách, ktoré na moste vznikajú, hovorí Branislav Tréger, primátor mesta Liptovský Hrádok.
Od roku 1941, kedy Petranský most postavili, sa na ňom nerobili žiadne zásadné opravy. Z bezpečnostného hľadiska preto predstavoval veľké riziko. Oprava bola nevyhnutná, keďže ide o jediné priame cestné spojenie Liptovského Petra s Liptovským Hrádkom. Denne ho využíva školopovinná mládež, ľudia dochádzajúci za prácou či turisti smerujúci do Tatier. "Práce postupujú podľa harmonogramu, už sa spravili prvé betonáže. Je to ale naozaj veľmi náročná rekonštrukcia. Verím, že bude už čoskoro zdarne dokončená. Z rozpočtu ŽSK si vyžiada približne 650.000 eur," skonštatoval primátor Liptovského Hrádku.
S rozsiahlou rekonštrukciou viac ako 70-ročného mosta ponad rieku Belá začal Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) v druhej polovici júla, kedy stavenisko odovzdal zhotoviteľovi prác. Doprava je momentálne riadená svetelnou signalizáciou a most je prejazdný v polovičnom profile. "Niektorí vodiči toto značenie nedodržiavajú, čím ohrozujú nielen seba, ale i ostatných účastníkov premávky," potvrdila pre TASR problém hovorkyňa ŽSK Lenka Záteková s tým, že priebeh prác pravidelne kontrolujú.
Podľa primátora najmenšieho liptovského mesta Branislava Trégera dochádza ku stretom áut z dôvodu netrpezlivosti vodičov. "Signalizačné zariadenie treba rešpektovať, pretože zbytočne môže dôjsť ku kolízii. Je o tom oboznámené aj príslušné obvodné oddelenie Policajného zboru, ktoré sleduje nastavený interval. Môžeme uvažovať aj o tom, že prenosné semafory budú nastavené na iný interval, ale v každom prípade je dôležitá najmä disciplína vodičov," doplnil Tréger.
O nebezpečných situáciách, ktoré na moste vznikajú, hovorí Branislav Tréger, primátor mesta Liptovský Hrádok.
Od roku 1941, kedy Petranský most postavili, sa na ňom nerobili žiadne zásadné opravy. Z bezpečnostného hľadiska preto predstavoval veľké riziko. Oprava bola nevyhnutná, keďže ide o jediné priame cestné spojenie Liptovského Petra s Liptovským Hrádkom. Denne ho využíva školopovinná mládež, ľudia dochádzajúci za prácou či turisti smerujúci do Tatier. "Práce postupujú podľa harmonogramu, už sa spravili prvé betonáže. Je to ale naozaj veľmi náročná rekonštrukcia. Verím, že bude už čoskoro zdarne dokončená. Z rozpočtu ŽSK si vyžiada približne 650.000 eur," skonštatoval primátor Liptovského Hrádku.