Školu pri zdravotníckom zariadení navštevujú hospitalizované deti od 2,5 do 16 rokov. Individuálne sa im venujú dve učiteľky.
Autor TASR
Žilina 28. marca (TASR) - Do učebne Osmijanko na pediatrickom oddelení Fakultnej nemocnice s poliklinikou (FNsP) v Žiline pribudne nové materiálno-technické vybavenie. Základná škola s materskou školou (ZŠ s MŠ) pri zdravotníckom zariadení, ktorá v nemocnici už 92 rokov zabezpečuje výchovno-vzdelávací proces, ho získala z grantového programu Vzdelávanie v regióne Nadácie Kia Motors Slovakia. TASR o tom informovala hovorkyňa žilinskej fakultnej nemocnice Viera Jurčiová.
Hlavným cieľom projektu Škola nádeje je minimalizovať rozdiely medzi výchovno-vzdelávacími možnosťami v nemocničnej škole oproti vzdelávaniu v kmeňovej škole. "Práve preto sme sa zapojili do projektu vzdelávania, kde sme chceli aj do interaktívnej tabule, ktorú máme rok, zakúpiť softvér, materiálne vybavenie - notebooky, multifunkčnú tlačiareň – jednu čiernobielu a druhú farebnú, odbornú a náučnú literatúru pre deti a nové stoly a stoličky," uviedla učiteľka Adriana Puchoňová.
Podľa Ivety Janíkovej, zástupkyne Spojenej školy J. M. Hurbana v Žiline, ktorá je kmeňovou školou pre ZŠ s MŠ v žilinskej fakultnej nemocnici, sú notebooky výhodné i pre ležiace deti. "Mnohokrát je dieťa umiestnené na lôžku a nemôže prísť do učebne. V projekte sú zakomponované aj polohovateľné stolíky, ktoré sa dajú na posteľ, čiže dieťa môže pracovať na posteli," doplnila Janíková.
ZŠ s MŠ pri zdravotníckom zariadení navštevujú hospitalizované deti od 2,5 do 16 rokov. Individuálne sa im venujú dve učiteľky. Ročne školu navštívi približne 250 detí mladšieho a 300 detí staršieho školského veku, vrátane stredoškolákov. "Máme stanovený rozvrh hodín. Denne sa učia jednu až tri vyučovacie hodiny. S tým, že gro sú hlavné predmety – matematika a slovenský jazyk, ale máme všetky vyučovacie hodiny, napríklad geografia, dejepis, výtvarná výchova. Popoludní je školský klub, kde sú tvorivé dielne," dodala Puchoňová.
Vzdelávanie podľa Jurčiovej pozitívne vnímajú nielen rodičia a personál oddelenia, ale aj deti. "Ja som vedel, že sa tu učí a aspoň nevymeškám toľko zo školy. Je to tu lepšie, nie je to taký veľký stres," povedal šiestak Dávid. "Máme menej hodín ako v škole a pani učiteľka nám to vie lepšie vysvetliť," doplnila siedmačka Veronika.
Hlavným cieľom projektu Škola nádeje je minimalizovať rozdiely medzi výchovno-vzdelávacími možnosťami v nemocničnej škole oproti vzdelávaniu v kmeňovej škole. "Práve preto sme sa zapojili do projektu vzdelávania, kde sme chceli aj do interaktívnej tabule, ktorú máme rok, zakúpiť softvér, materiálne vybavenie - notebooky, multifunkčnú tlačiareň – jednu čiernobielu a druhú farebnú, odbornú a náučnú literatúru pre deti a nové stoly a stoličky," uviedla učiteľka Adriana Puchoňová.
Podľa Ivety Janíkovej, zástupkyne Spojenej školy J. M. Hurbana v Žiline, ktorá je kmeňovou školou pre ZŠ s MŠ v žilinskej fakultnej nemocnici, sú notebooky výhodné i pre ležiace deti. "Mnohokrát je dieťa umiestnené na lôžku a nemôže prísť do učebne. V projekte sú zakomponované aj polohovateľné stolíky, ktoré sa dajú na posteľ, čiže dieťa môže pracovať na posteli," doplnila Janíková.
ZŠ s MŠ pri zdravotníckom zariadení navštevujú hospitalizované deti od 2,5 do 16 rokov. Individuálne sa im venujú dve učiteľky. Ročne školu navštívi približne 250 detí mladšieho a 300 detí staršieho školského veku, vrátane stredoškolákov. "Máme stanovený rozvrh hodín. Denne sa učia jednu až tri vyučovacie hodiny. S tým, že gro sú hlavné predmety – matematika a slovenský jazyk, ale máme všetky vyučovacie hodiny, napríklad geografia, dejepis, výtvarná výchova. Popoludní je školský klub, kde sú tvorivé dielne," dodala Puchoňová.
Vzdelávanie podľa Jurčiovej pozitívne vnímajú nielen rodičia a personál oddelenia, ale aj deti. "Ja som vedel, že sa tu učí a aspoň nevymeškám toľko zo školy. Je to tu lepšie, nie je to taký veľký stres," povedal šiestak Dávid. "Máme menej hodín ako v škole a pani učiteľka nám to vie lepšie vysvetliť," doplnila siedmačka Veronika.