Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Žilinský kraj

Žilinskí poslanci schválili bezplatnú MHD pre žiakov a študentov

Ilustračné foto Foto: Tomáš Gerši/TASR

Podľa riaditeľa Dopravného podniku mesta Žilina (DPMŽ) Jána Barienčíka schválilo MZ bezplatnú dopravu pre žiakov do 14 rokov a študentov riadneho denného štúdia do 26 rokov.

Žilina 16. mája (TASR) – Poslanci Mestského zastupiteľstva (MZ) v Žiline dnes schválili bezplatné cestovanie v mestskej hromadnej doprave (MHD) pre žiakov od 1. februára 2017 a pre študentov od 1. septembra 2017. Od roku 2014 cestujú žilinskou MHD bezplatne občania nad 70 rokov s trvalým pobytom v Žiline a od roku 2015 k nim pribudli občania od 62 do 69 rokov. Zavedenie bezplatnej MHD pre všetkých obyvateľov mesta od 1. mája 2018 poslanci nepodporili.

"V budúcom roku nabehneme v dvoch etapách na bezplatnú MHD, v prvej etape pre žiakov a v druhej etape pre študentov. Toto je veľmi dôležité, pretože tak to bolo aj naplánované. Verím tomu, že sa opätovne vrátime, po vyhodnotení týchto prvých dvoch etáp, aj k tretej etape, spusteniu MHD zdarma pre všetkých obyvateľov mesta," povedal primátor Žiliny Igor Choma.

Podľa riaditeľa Dopravného podniku mesta Žilina (DPMŽ) Jána Barienčíka schválilo MZ bezplatnú dopravu pre žiakov do 14 rokov a študentov riadneho denného štúdia do 26 rokov. "Ak by sme to chceli vyjadriť finančne, tak kategória žiakov je do 200.000 eur ročne a kategória študentov 430.000 eur každoročne. Tieto čísla samozrejme budeme upravovať podľa skutočného zapojenia týchto kategórií do bezplatnej dopravy. To znamená, že budeme každoročne pri vyúčtovaní aktualizovať čísla. Ale toto sú maximalistické sumy a predpokladáme, že ak sa nezapoja všetci študenti, tak to bude menej," uviedol Barienčík.

Predseda klubu nezávislých poslancov NEKA v žilinskom MZ Peter Fiabáne upozornil, že bezplatná hromadná doprava zaťaží rozpočet mesta sumou 2,5 milióna eur. "Z nášho pohľadu sú momentálne priority mesta skôr rekonštrukcie chodníkov, oprava ciest, budovanie parkovacích miest na sídliskách, čistota a poriadok. Preto si myslíme, že projekt by mal byť rozdelený na pomoc sociálne slabším, v tomto prípade tak, ako materiál prešiel," dodal Fiabáne.