Národná diaľničná spoločnosť bude znášať takmer 40 percent nákladov a Žilinský samosprávny kraj spoločne s mestom zvyšných 60 percent.
Autor TASR
Žilina 26. septembra (TASR) – Poslanci Zastupiteľstva Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) schválili na pondelkovom (25.9.) zasadnutí predĺženie prenájmu dočasných mostných objektov cez rieku Kysuca do žilinskej mestskej časti Vranie na tri a pol roka.
Podľa predsedu ŽSK Juraja Blanára bude Národná diaľničná spoločnosť (NDS) znášať takmer 40 percent nákladov a ŽSK spoločne s mestom Žilina zvyšných 60 percent nákladov. "ŽSK spoločne s mestom Žilina zafinancuje na 3,5 roka prenájom vo výške takmer 590.000 eur a NDS 347.000 eur. Čo sa týka čiastky 590.000 eur, 80 percent bude financovať ŽSK a 20 percent mesto Žilina. Avšak je tu podmienka, aby aj Mestské zastupiteľstvo v Žiline schválilo spolufinancovanie. Pevne verím, že mestskí poslanci to pochopia. Pretože sa to významne týka práve mestskej časti Vranie," povedal Blanár.
Primátor Žiliny Igor Choma dúfa, že poslanci mestského zastupiteľstva schvália spoluúčasť mesta na prenájme. "Spoluúčasť je na úrovni 20 percent. Ak sú náklady zhruba pol milióna eur na tri roky, vidím to na 30.000 až 40.000 eur ročne, čo by mesto mohlo zvládnuť bez akýchkoľvek problémov," podotkol Choma.
Zdôraznil, že po osadení mosta sa dopravná situácia vo Vraní, cez ktoré prešlo 2000 vozidiel denne, zásadne upokojila. "Na druhej strane, to veľmi pomohlo aj obyvateľom dolných Kysúc, ktorí využívajú most a nemusia prechádzať cez Kysucké Nové Mesto. A byť denno-denne účastníkmi dopravných zápch. Z tohto pohľadu je most veľmi dobré riešenie. A som rád, že to v Zastupiteľstve ŽSK prešlo," uzavrel žilinský primátor.
Dočasné premostenie Kysuce z cesty I. triedy I/11 vybudovali z dôvodu zabezpečenia dopravnej obslužnosti mestskej časti Vranie počas výstavby úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. Mostné objekty majú len dočasný charakter a po začatí stavebných prác pri výstavbe ďalšieho úseku diaľnice D3 (Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto) ich budú musieť odstrániť, uvádza sa v dôvodovej správe.
Podľa predsedu ŽSK Juraja Blanára bude Národná diaľničná spoločnosť (NDS) znášať takmer 40 percent nákladov a ŽSK spoločne s mestom Žilina zvyšných 60 percent nákladov. "ŽSK spoločne s mestom Žilina zafinancuje na 3,5 roka prenájom vo výške takmer 590.000 eur a NDS 347.000 eur. Čo sa týka čiastky 590.000 eur, 80 percent bude financovať ŽSK a 20 percent mesto Žilina. Avšak je tu podmienka, aby aj Mestské zastupiteľstvo v Žiline schválilo spolufinancovanie. Pevne verím, že mestskí poslanci to pochopia. Pretože sa to významne týka práve mestskej časti Vranie," povedal Blanár.
Primátor Žiliny Igor Choma dúfa, že poslanci mestského zastupiteľstva schvália spoluúčasť mesta na prenájme. "Spoluúčasť je na úrovni 20 percent. Ak sú náklady zhruba pol milióna eur na tri roky, vidím to na 30.000 až 40.000 eur ročne, čo by mesto mohlo zvládnuť bez akýchkoľvek problémov," podotkol Choma.
Zdôraznil, že po osadení mosta sa dopravná situácia vo Vraní, cez ktoré prešlo 2000 vozidiel denne, zásadne upokojila. "Na druhej strane, to veľmi pomohlo aj obyvateľom dolných Kysúc, ktorí využívajú most a nemusia prechádzať cez Kysucké Nové Mesto. A byť denno-denne účastníkmi dopravných zápch. Z tohto pohľadu je most veľmi dobré riešenie. A som rád, že to v Zastupiteľstve ŽSK prešlo," uzavrel žilinský primátor.
Dočasné premostenie Kysuce z cesty I. triedy I/11 vybudovali z dôvodu zabezpečenia dopravnej obslužnosti mestskej časti Vranie počas výstavby úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. Mostné objekty majú len dočasný charakter a po začatí stavebných prác pri výstavbe ďalšieho úseku diaľnice D3 (Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto) ich budú musieť odstrániť, uvádza sa v dôvodovej správe.