Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Žilinský kraj

Projekt Nimbus ponúka žiakom a učiteľom vzdelávanie pomocou hier

Na snímke žiaci základných škôl počas stretnutia s odborníkmi, pedagógmi a autormi vzdelávacích hier v projekte NIMBUS v priestoroch Novej synagógy v Žiline dňa 3. októbra 2017. Foto: TASR - Erika Ďurčová

Žilina 3. októbra (TASR) – Autobus hravého učenia Nimbus, ktorý sa dnes zastavil v Žiline, ponúka žiakom základných škôl a ich učiteľom v Novej synagóge možnosť vyskúšať si systém vzdelávania pomocou počítačových, ale aj klasických - pohybových a stolových hier.

"Sme presvedčení o tom, že vzdelávanie nemá byť monotematické, ale má obsahovať pestré aktivity. A hra je jeden zo spôsobov, ako to vzdelávanie spestriť. Pretože práve počas hrania sa učíme tak, že nevieme, že sa učíme," povedal riaditeľ neziskovej organizácie Edulab Ján Machaj.

Doplnil, že Nimbus ide z Košíc smerom do Bratislavy, kde skončí v piatok (6.10.). "V Košiciach sme boli jeden deň, v Žiline sme dva dni a v Bratislave dva dni. Dokopy by sa na naše aktivity malo prísť pozrieť asi 500 žiakov a okolo 200 učiteľov," uviedol Machaj.



"Našim cieľom je predstaviť im hry, pri ktorých žiak sám začne klásť otázky. To znamená, že hra nemá nahradiť vzdelávací proces ako taký, ale žiak počas nej začne byť zvedavý na to, ako svet funguje. Je tu napríklad hra, ktorá sa zaoberá environmentálnou výchovou. Žiaci sa učia triediť odpad a sami sa začnú pýtať učiteľov alebo programátorov, prečo odpad patrí do konkrétneho typu kontajnera. A to je moment, kedy sa začína žiak učiť. Pretože pravé učenie nastáva, keď sa žiak sám pýta učiteľa, prečo svet funguje tak, ako funguje," podotkol riaditeľ neziskovej organizácie Edulab.

Do projektu Nimbus sa dnes zapojila aj učiteľka zo Základnej školy Martinská v Žiline Andrea Tarabová. "Pre deti je to úplne niečo iné, ako sedieť v lavici, ruky na stole a stále počúvať výklad učiteľa. Pre nich je to zážitkové učenie. Dnes je počítačová doba, decká už nemajú taký záujem pozerať do kníh. Pre nich je zaujímavejšie niečo iné. Myslím si, že aj tie výsledky sú potom lepšie," podotkla Tarabová.

Projekt Nimbus organizujú občianske združenie Edufactory a nezisková organizácia Edulab. "Organizátori dali dokopy 12 inovatívnych edukatívnych projektov. Vybrané projekty dopĺňajú učenie predmetov, ako prírodoveda, informatika, fyzika, chémia, matematika, literatúra, ale viaceré z nich sú zamerané aj všeobecne. Niektoré sa snažia deti zaujať pomocou fyzických materiálov, iné pri hravom vzdelávaní využívajú tablety alebo smartfóny," dodal Machaj.