V neverejnom zozname sú zaradení uchádzači, ktorí napríklad nedodržali časové harmonogramy stavebných prác alebo termíny plnenia na jednotlivé služby a dodanie tovarov.
Autor TASR
Žilina 13. mája (TASR) – Žilinský mestský úrad (MsÚ) pripravil v záujme kvalitného plnenia zmlúv a dodávateľsko-odberateľských vzťahov zoznamy súkromných subjektov, s ktorými má dlhodobé negatívne skúsenosti. TASR o tom informoval hovorca mesta Žilina Vladimír Miškovčík.
"Prvým dokumentom je register osôb so zákazom účasti vo verejných obstarávaniach na základe právomoci Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), zverejnený aj na internetovej stránke mesta. Druhým, interným dokumentom mesta je zoznam uchádzačov o zákazky, ktorí v minulosti poskytli nekvalitné služby. Oba zoznamy bude samospráva aktualizovať vždy k poslednému dňu štvrťroka," uviedol Miškovčík.
Vysvetlil, že v neverejnom zozname sú zaradení uchádzači, ktorí napríklad nedodržali časové harmonogramy stavebných prác alebo termíny plnenia na jednotlivé služby a dodanie tovarov. "V prípade, ak je uchádzač o verejné zákazky mesta vedený v registri osôb so zákazom účasti na obstarávaniach a predloží ponuku, bude z procesu verejného obstarávania vylúčený. V prípade, ak bude s ponukou úspešný uchádzač, ktorý je vedený na neverejnom zozname súkromných spoločností, mesto zváži uzavretie zmluvného vzťahu s takýmto subjektom. V prípade, ak bude zmluva podpísaná, samospráva náležite dohliadne na jej zodpovedné plnenie," upozornil hovorca mesta.
"K vytvoreniu oboch dokumentov nás viedli dôvody, aby sme ochránili využitie verejných prostriedkov a postarali sa o kvalitné plnenie prác a služieb vysúťažených vo verejnom obstarávaní. Nie je férové, keď sa o zákazky mesta uchádzajú subjekty, ktoré dlhodobo zneužívajú dôveru samosprávy a porušujú zmluvné vzťahy. Po tom, ako sa nám vďaka celkovej elektronizácii procesov verejného obstarávania podarilo v minulom roku ušetriť 1,2 milióna eur, je uvedený krok jedným z ďalších opatrení, ktoré urobia verejné obstarávanie v meste Žilina ešte viac transparentným a efektívnym," podotkol primátor Žiliny Peter Fiabáne.
V minulom roku realizovalo mesto celkom 249 verejných obstarávaní, pri ktorých predpokladanú hodnotu zákaziek vyčíslili na vyše 7,2 milióna eur. Elektronické procesy znížili túto sumu na približne šesť miliónov eur. Najčastejšie sa obstarávali služby (54 percent), tovary (25 percent) a stavebné práce (21 percent), uzavrel Miškovčík.
"Prvým dokumentom je register osôb so zákazom účasti vo verejných obstarávaniach na základe právomoci Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), zverejnený aj na internetovej stránke mesta. Druhým, interným dokumentom mesta je zoznam uchádzačov o zákazky, ktorí v minulosti poskytli nekvalitné služby. Oba zoznamy bude samospráva aktualizovať vždy k poslednému dňu štvrťroka," uviedol Miškovčík.
Vysvetlil, že v neverejnom zozname sú zaradení uchádzači, ktorí napríklad nedodržali časové harmonogramy stavebných prác alebo termíny plnenia na jednotlivé služby a dodanie tovarov. "V prípade, ak je uchádzač o verejné zákazky mesta vedený v registri osôb so zákazom účasti na obstarávaniach a predloží ponuku, bude z procesu verejného obstarávania vylúčený. V prípade, ak bude s ponukou úspešný uchádzač, ktorý je vedený na neverejnom zozname súkromných spoločností, mesto zváži uzavretie zmluvného vzťahu s takýmto subjektom. V prípade, ak bude zmluva podpísaná, samospráva náležite dohliadne na jej zodpovedné plnenie," upozornil hovorca mesta.
"K vytvoreniu oboch dokumentov nás viedli dôvody, aby sme ochránili využitie verejných prostriedkov a postarali sa o kvalitné plnenie prác a služieb vysúťažených vo verejnom obstarávaní. Nie je férové, keď sa o zákazky mesta uchádzajú subjekty, ktoré dlhodobo zneužívajú dôveru samosprávy a porušujú zmluvné vzťahy. Po tom, ako sa nám vďaka celkovej elektronizácii procesov verejného obstarávania podarilo v minulom roku ušetriť 1,2 milióna eur, je uvedený krok jedným z ďalších opatrení, ktoré urobia verejné obstarávanie v meste Žilina ešte viac transparentným a efektívnym," podotkol primátor Žiliny Peter Fiabáne.
V minulom roku realizovalo mesto celkom 249 verejných obstarávaní, pri ktorých predpokladanú hodnotu zákaziek vyčíslili na vyše 7,2 milióna eur. Elektronické procesy znížili túto sumu na približne šesť miliónov eur. Najčastejšie sa obstarávali služby (54 percent), tovary (25 percent) a stavebné práce (21 percent), uzavrel Miškovčík.