Modernizačný dlh bude musieť kraj riešiť získaním ďalších mimorozpočtových zdrojov.
Autor TASR
Žilina 6. júla (TASR) – Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) potrebuje na odstránenie havarijného stavu na cestách II. a III. triedy viac ako 35 miliónov eur a na odstránenie havarijného stavu mostov na cestách II. a III. triedy 50 miliónov eur. Na dnešnom rokovaní Zastupiteľstva ŽSK o tom informoval riaditeľ Odboru dopravy a územného plánovania Úradu ŽSK Ivan Mokrý.
Predseda ŽSK Juraj Blanár pripomenul, že samosprávny kraj spravuje vyše 1400 kilometrov ciest II. a III. triedy a 800 mostov. "Našou snahou je, aby sme ich neustále obnovovali. Boli sme úspešní z hľadiska čerpania fondov Európskej únie (EÚ) v rámci Regionálneho operačného programu, investovali sme z vlastných prostriedkov. Ale aj tak to nedokáže dobehnúť modernizačný dlh, ktorý máme odvtedy, ako sme cesty dostali do vlastníctva. Ešte pred mojím nástupom do funkcie zobral samosprávny kraj v roku 2005 úver 800 miliónov slovenských korún na opravu ciest. Práve v tomto roku končíme jeho splácanie. Avšak toto nepostačuje," povedal Blanár.
Zdôraznil, že modernizačný dlh bude musieť ŽSK riešiť získaním ďalších mimorozpočtových zdrojov. "Okrem fondov EÚ budeme chcieť získať pravdepodobne ďalší úver, ktorý by bol ŽSK schopný zobrať. S tým, že by sme mohli zlepšiť najakútnejšie úseky, prípadne opraviť mostné objekty," dodal predseda ŽSK.
Hlavné prehliadky ciest II. a III. triedy v Žilinskom kraji vykonali podľa Mokrého zamestnanci Správy ciest (SC) ŽSK v apríli a máji 2015. "Čo sa týka ciest II. triedy, z celkovej výmery viac ako 318 km je v havarijnom stave 2,08 km a v nevyhovujúcom stave 43,86 km. Z 800 mostov je 156 v zlom alebo veľmi zlom stave," uzatvoril riaditeľ Odboru dopravy a územného plánovania Úradu ŽSK.
Predseda ŽSK Juraj Blanár pripomenul, že samosprávny kraj spravuje vyše 1400 kilometrov ciest II. a III. triedy a 800 mostov. "Našou snahou je, aby sme ich neustále obnovovali. Boli sme úspešní z hľadiska čerpania fondov Európskej únie (EÚ) v rámci Regionálneho operačného programu, investovali sme z vlastných prostriedkov. Ale aj tak to nedokáže dobehnúť modernizačný dlh, ktorý máme odvtedy, ako sme cesty dostali do vlastníctva. Ešte pred mojím nástupom do funkcie zobral samosprávny kraj v roku 2005 úver 800 miliónov slovenských korún na opravu ciest. Práve v tomto roku končíme jeho splácanie. Avšak toto nepostačuje," povedal Blanár.
Zdôraznil, že modernizačný dlh bude musieť ŽSK riešiť získaním ďalších mimorozpočtových zdrojov. "Okrem fondov EÚ budeme chcieť získať pravdepodobne ďalší úver, ktorý by bol ŽSK schopný zobrať. S tým, že by sme mohli zlepšiť najakútnejšie úseky, prípadne opraviť mostné objekty," dodal predseda ŽSK.
Hlavné prehliadky ciest II. a III. triedy v Žilinskom kraji vykonali podľa Mokrého zamestnanci Správy ciest (SC) ŽSK v apríli a máji 2015. "Čo sa týka ciest II. triedy, z celkovej výmery viac ako 318 km je v havarijnom stave 2,08 km a v nevyhovujúcom stave 43,86 km. Z 800 mostov je 156 v zlom alebo veľmi zlom stave," uzatvoril riaditeľ Odboru dopravy a územného plánovania Úradu ŽSK.