Okrem výstavby nových značených úsekov chcú redložiť tiež projekt na celkovú obnovu viac ako 200 kilometrov už existujúcich tratí.
Autor TASR
Žilina 13. októbra (TASR) – Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) spustil formou elektronického dotazníka a anketárov rozsiahly prieskum, vďaka ktorému sa chce uchádzať o získanie eurofondov na vybudovanie Rajeckej a Terchovskej cyklomagistrály a 16,7 kilometra dlhého cyklodopravného koridoru medzi Žilinou a Martinom popri rieke Váh. TASR o tom informovala hovorkyňa ŽSK Lenka Záteková.
Vážska cyklomagistrála by podľa predsedu ŽSK Juraja Blanára umožnila milovníkom tohto športu dochádzať do práce či školy po bezpečnej trati, s unikátnou panorámou a cyklolávkami ponad rieku Váh. "Aby sme však mohli tieto projekty predložiť pre získanie eurofondov, musíme doložiť, že sú skutočne potrebné. Preto sme spustili rozsiahly prieskum, realizovaný formou elektronického dotazníka a anketárov, ktorí osobne oslovujú obyvateľov nášho kraja," informoval Blanár s tým, že v Žilinskom kraji sa rozvíja cyklistika veľmi rýchlym tempom a zámerom kraja je podporovať vznik a obnovu existujúcich trás.
ŽSK spravuje už tretí rok aj vlastný cyklochodník BikeKIA, ktorý spája historické dominanty horného Považia - hrad Strečno a hrad Budatín. "Cyklisti sa bezpečne dostanú zo Žiliny do Strečna a na vyasfaltovaných úsekoch môžu trasu využiť tiež korčuliari," uviedol predseda ŽSK.
Okrem výstavby nových značených úsekov chce ŽSK predložiť tiež projekt na celkovú obnovu viac ako 200 kilometrov už existujúcich tratí, pričom predpokladá výrobu a osadenie 225 cyklosmeroviek, smerovníkov a tabuliek. "V ŽSK máme už viac ako 2400 kilometrov značených cyklistických trás. Naším cieľom je pokračovať v skvalitňovaní jednej z najhustejších cyklosietí, ktorú máme práve u nás. Preto je dôležité, aby sa nášho výskumu obyvatelia Žilinského kraja zúčastnili a ukázali, že sme skutočne rajom pre cyklistov," zdôraznil Blanár.
Vážska cyklomagistrála by podľa predsedu ŽSK Juraja Blanára umožnila milovníkom tohto športu dochádzať do práce či školy po bezpečnej trati, s unikátnou panorámou a cyklolávkami ponad rieku Váh. "Aby sme však mohli tieto projekty predložiť pre získanie eurofondov, musíme doložiť, že sú skutočne potrebné. Preto sme spustili rozsiahly prieskum, realizovaný formou elektronického dotazníka a anketárov, ktorí osobne oslovujú obyvateľov nášho kraja," informoval Blanár s tým, že v Žilinskom kraji sa rozvíja cyklistika veľmi rýchlym tempom a zámerom kraja je podporovať vznik a obnovu existujúcich trás.
ŽSK spravuje už tretí rok aj vlastný cyklochodník BikeKIA, ktorý spája historické dominanty horného Považia - hrad Strečno a hrad Budatín. "Cyklisti sa bezpečne dostanú zo Žiliny do Strečna a na vyasfaltovaných úsekoch môžu trasu využiť tiež korčuliari," uviedol predseda ŽSK.
Okrem výstavby nových značených úsekov chce ŽSK predložiť tiež projekt na celkovú obnovu viac ako 200 kilometrov už existujúcich tratí, pričom predpokladá výrobu a osadenie 225 cyklosmeroviek, smerovníkov a tabuliek. "V ŽSK máme už viac ako 2400 kilometrov značených cyklistických trás. Naším cieľom je pokračovať v skvalitňovaní jednej z najhustejších cyklosietí, ktorú máme práve u nás. Preto je dôležité, aby sa nášho výskumu obyvatelia Žilinského kraja zúčastnili a ukázali, že sme skutočne rajom pre cyklistov," zdôraznil Blanár.