Podľa predsedu ŽSK Juraja Blanára si stanovili priority spoločne s krajským mestom Žilina, ktoré má v rámci IROP na starosti takzvaný mestský rozvoj.
Autor TASR
Žilina 11. júla (TASR) – Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) pripravuje v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) projekty na výstavbu cyklokomunikácií, ktoré by mali spojiť Žilinu s Trenčianskym samosprávnym krajom (TSK), Rajeckou dolinou aj Vrútkami.
Podľa predsedu ŽSK Juraja Blanára si stanovili priority spoločne s krajským mestom Žilina, ktoré má v rámci IROP na starosti takzvaný mestský rozvoj. "Prvou prioritou je cyklokomunikácia Žilina – Bytča – hranica s TSK. Tu sme absolútne najďalej, v súčasnosti súťažíme dodávateľa na projektovú dokumentáciu. Môžem povedať, že majetkovo-právne je táto komunikácia najlepšie pripravená. Ide v koridore Vážskej kaskády, kde môžeme využívať, že je vysporiadaná. To je veľmi dobré a mám informácie, že rovnako to chystá TSK," povedal Blanár.
"Druhým je projekt smerom na Rajecké Teplice, kde vzniklo združenie – mikroregión obcí a mesta. Robia prípravné práce pre cyklotrasu, ktorá pôjde popri rieke Rajčanka," doplnil predseda ŽSK.
Tretím je projekt okolo Strečna do Vrútok cez Domašínsky meander. "Tam je dnes v podstate cyklo doprava úplne vylúčená kvôli cestnej doprave, ktorá je enormná. Narazili sme na to, že prechádzame chránenou krajinnou oblasťou a v časti Krivé, kde sú historicky známe skaly Margita a Besná, je vysoký stupeň ochrany. Dnes sa to javí, že by sme mohli tadiaľ prechádzať, pretože sme dospeli k dohode so Železnicami SR. Vytvárajú nám koridor, ktorý by mohol obchádzať chránené územie Krivé," podotkol Blanár.
"Ak všetko dobre dopadne v rámci posudzovania EIA, tak by to mohol byť jeden z unikátnych projektov. Pretože cyklokomunikácia bude niekoľkokrát prechádzať z jedného brehu Váhu na druhý jednoduchými, estetickými lávkami, ktoré budú zavesené. Nechcem predbiehať, ale malo by to byť počas tohto programovacieho obdobia," dodal predseda ŽSK.
Podľa predsedu ŽSK Juraja Blanára si stanovili priority spoločne s krajským mestom Žilina, ktoré má v rámci IROP na starosti takzvaný mestský rozvoj. "Prvou prioritou je cyklokomunikácia Žilina – Bytča – hranica s TSK. Tu sme absolútne najďalej, v súčasnosti súťažíme dodávateľa na projektovú dokumentáciu. Môžem povedať, že majetkovo-právne je táto komunikácia najlepšie pripravená. Ide v koridore Vážskej kaskády, kde môžeme využívať, že je vysporiadaná. To je veľmi dobré a mám informácie, že rovnako to chystá TSK," povedal Blanár.
"Druhým je projekt smerom na Rajecké Teplice, kde vzniklo združenie – mikroregión obcí a mesta. Robia prípravné práce pre cyklotrasu, ktorá pôjde popri rieke Rajčanka," doplnil predseda ŽSK.
Tretím je projekt okolo Strečna do Vrútok cez Domašínsky meander. "Tam je dnes v podstate cyklo doprava úplne vylúčená kvôli cestnej doprave, ktorá je enormná. Narazili sme na to, že prechádzame chránenou krajinnou oblasťou a v časti Krivé, kde sú historicky známe skaly Margita a Besná, je vysoký stupeň ochrany. Dnes sa to javí, že by sme mohli tadiaľ prechádzať, pretože sme dospeli k dohode so Železnicami SR. Vytvárajú nám koridor, ktorý by mohol obchádzať chránené územie Krivé," podotkol Blanár.
"Ak všetko dobre dopadne v rámci posudzovania EIA, tak by to mohol byť jeden z unikátnych projektov. Pretože cyklokomunikácia bude niekoľkokrát prechádzať z jedného brehu Váhu na druhý jednoduchými, estetickými lávkami, ktoré budú zavesené. Nechcem predbiehať, ale malo by to byť počas tohto programovacieho obdobia," dodal predseda ŽSK.