Infolinky zabezpečuje krajská nadácia pre podporu rodiny. Linky sú bezplatné a sú v pohotovosti v pracovných dňoch od 8.00 h do 15.00 h.
Autor TASR
Žilina 13. apríla (TASR) - Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) rozšíril svoje infolinky v čase mimoriadnej situácie o sociálne, právne a psychologické poradenstvo. Zabezpečuje ho krajská nadácia pre podporu rodiny. TASR o tom informovala hovorkyňa ŽSK Martina Remencová.
Nadácia pre podporu rodiny ŽSK z dôvodu ochrany pred šírením nového koronavírusu zavrela svoje brány pre verejnosť a pomoc ľuďom rozbehla prostredníctvom telefonického poradenstva. "Keď ŽSK spustil nové call centrum na pomoc ľuďom, ktorí bojujú s ochorením COVID-19, dostali sme nápad, ako túto službu rozšíriť o pomoc v ďalších oblastiach. Táto situácia totiž nesúvisí len so zdravotnými problémami. Rizikom je aj dlhodobá izolácia či výpadok príjmu. Intenzívny pobyt na jednom mieste môže navyše spôsobiť vážne sociálne problémy, vzťahové či psychické," uviedla správkyňa nadácie Gabriela Podolanová.
Linky sú bezplatné a sú v pohotovosti v pracovných dňoch od 8.00 h do 15.00 h. Sociálne a psychologické poradenstvo je dostupné na číslach +421 948 911 223 a +421 948 386 342, právne poradenstvo na telefónnom čísle +421 911 756 034.
Na linky nadácie volajú ľudia z celého Slovenska. Najčastejším problémom je výpadok príjmov a obava o stratu zamestnania. "Ide najmä o osamelé matky s deťmi, ktoré pracujú za minimálnu alebo veľmi nízku mzdu. Teraz ostali doma - či už na OČR alebo stratili zamestnanie. Pôžičky však splácať musia, rovnako tak živiť rodinu. Často nevedia ako z toho von," priblížila Podolanová. Nadácia môže v rámci svojich zdrojov finančne podporiť ľudí zo Žilinského kraja, ktorí sa ocitnú v núdzi. Hľadá však aj ďalšie možnosti finančnej podpory cez iné zdroje.
Podľa Remencovej nadácia naďalej prijíma aj žiadosti od jednotlivcov a rodín, ktorí sa ocitli v núdzi a neľahkej životnej situácii. Ponúka odbornú pomoc a malú finančnú podporu. Viac informácií žiadatelia dostanú na telefónnom čísle +421 948 911 223 alebo na nadacia@zilinskazupa.sk.
Nadácia pre podporu rodiny ŽSK z dôvodu ochrany pred šírením nového koronavírusu zavrela svoje brány pre verejnosť a pomoc ľuďom rozbehla prostredníctvom telefonického poradenstva. "Keď ŽSK spustil nové call centrum na pomoc ľuďom, ktorí bojujú s ochorením COVID-19, dostali sme nápad, ako túto službu rozšíriť o pomoc v ďalších oblastiach. Táto situácia totiž nesúvisí len so zdravotnými problémami. Rizikom je aj dlhodobá izolácia či výpadok príjmu. Intenzívny pobyt na jednom mieste môže navyše spôsobiť vážne sociálne problémy, vzťahové či psychické," uviedla správkyňa nadácie Gabriela Podolanová.
Linky sú bezplatné a sú v pohotovosti v pracovných dňoch od 8.00 h do 15.00 h. Sociálne a psychologické poradenstvo je dostupné na číslach +421 948 911 223 a +421 948 386 342, právne poradenstvo na telefónnom čísle +421 911 756 034.
Na linky nadácie volajú ľudia z celého Slovenska. Najčastejším problémom je výpadok príjmov a obava o stratu zamestnania. "Ide najmä o osamelé matky s deťmi, ktoré pracujú za minimálnu alebo veľmi nízku mzdu. Teraz ostali doma - či už na OČR alebo stratili zamestnanie. Pôžičky však splácať musia, rovnako tak živiť rodinu. Často nevedia ako z toho von," priblížila Podolanová. Nadácia môže v rámci svojich zdrojov finančne podporiť ľudí zo Žilinského kraja, ktorí sa ocitnú v núdzi. Hľadá však aj ďalšie možnosti finančnej podpory cez iné zdroje.
Podľa Remencovej nadácia naďalej prijíma aj žiadosti od jednotlivcov a rodín, ktorí sa ocitli v núdzi a neľahkej životnej situácii. Ponúka odbornú pomoc a malú finančnú podporu. Viac informácií žiadatelia dostanú na telefónnom čísle +421 948 911 223 alebo na nadacia@zilinskazupa.sk.