Projekt zahŕňa modernizáciu dvojkoľajnej elektrifikovanej trate na rýchlosť 120 km/h s obnovou železničného zvršku aj spodku.
Autor TASR
Svrčinovec 28. marca (TASR) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali v pondelok vo Svrčinovci v okrese Čadca so združením ŽSR, Kysuce zmluvu na projekt Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať, 3. etapa. Združenie ŽSR, Kysuce zložené z TSS Grade a Váhostav - SK je úspešným uchádzačom verejného obstarávania s cenovou ponukou vo výške 65,882 milióna eur bez DPH. TASR o tom informovala hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.
Celková dĺžka modernizovaného úseku, ktorý je súčasťou dvoch európskych koridorov, bude 4,9 kilometra (km). "Účelom stavby je zmodernizovať jestvujúcu dvojkoľajnú železničnú trať a umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Hlavným účelom stavby je zmodernizovať technickú infraštruktúru na dosiahnutie parametrov v zmysle európskych dohôd AGC – európska dohoda o železničných magistrálach a AGTC - európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy," povedal námestník generálneho riaditeľa pre rozvoj a informatiku ŽSR Jozef Veselka.
Projekt zahŕňa modernizáciu dvojkoľajnej elektrifikovanej trate na rýchlosť 120 km/h s obnovou železničného zvršku aj spodku. "Ďalej modernizáciu trakčného vedenia, vybudovanie protihlukových stien a moderných zabezpečovacích zariadení. Zároveň sa premiestní a obnoví jediná zastávka na trati – zastávka Svrčinovec. Pre cestujúcich pribudnú nové nástupištia, prístrešky, osvetlenie a informačné prvky," uviedla hovorkyňa ŽSR.
Doplnila, že z dôvodu rôznych zdrojov financovania je projekt rozdelený do dvoch sekcií. Sekcia A Čadca (mimo) – Svrčinovec zastávka (2,7 km) má už z roku 2020 podpísanú zmluvu o financovaní z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a štátneho rozpočtu. Celková suma grantu je takmer 47 miliónov eur, z toho je príspevok Európskej únie (EÚ) 39,883 milióna eur a príspevok štátneho rozpočtu 7,038 milióna eur. Sekcia B Svrčinovec - štátna hranica ČR/SR (2,2 km) bude financovaná z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Celková suma grantu je takmer 35 miliónov eur, z toho je príspevok EÚ 29,630 milióna eur a príspevok štátneho rozpočtu 5,228 milióna eur, dodala Feik Achbergerová.
Termín ukončenia stavebných prác a uvedenia do prevádzky je do 25 mesiacov od odovzdania prvého staveniska.
Celková dĺžka modernizovaného úseku, ktorý je súčasťou dvoch európskych koridorov, bude 4,9 kilometra (km). "Účelom stavby je zmodernizovať jestvujúcu dvojkoľajnú železničnú trať a umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Hlavným účelom stavby je zmodernizovať technickú infraštruktúru na dosiahnutie parametrov v zmysle európskych dohôd AGC – európska dohoda o železničných magistrálach a AGTC - európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy," povedal námestník generálneho riaditeľa pre rozvoj a informatiku ŽSR Jozef Veselka.
Projekt zahŕňa modernizáciu dvojkoľajnej elektrifikovanej trate na rýchlosť 120 km/h s obnovou železničného zvršku aj spodku. "Ďalej modernizáciu trakčného vedenia, vybudovanie protihlukových stien a moderných zabezpečovacích zariadení. Zároveň sa premiestní a obnoví jediná zastávka na trati – zastávka Svrčinovec. Pre cestujúcich pribudnú nové nástupištia, prístrešky, osvetlenie a informačné prvky," uviedla hovorkyňa ŽSR.
Doplnila, že z dôvodu rôznych zdrojov financovania je projekt rozdelený do dvoch sekcií. Sekcia A Čadca (mimo) – Svrčinovec zastávka (2,7 km) má už z roku 2020 podpísanú zmluvu o financovaní z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a štátneho rozpočtu. Celková suma grantu je takmer 47 miliónov eur, z toho je príspevok Európskej únie (EÚ) 39,883 milióna eur a príspevok štátneho rozpočtu 7,038 milióna eur. Sekcia B Svrčinovec - štátna hranica ČR/SR (2,2 km) bude financovaná z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Celková suma grantu je takmer 35 miliónov eur, z toho je príspevok EÚ 29,630 milióna eur a príspevok štátneho rozpočtu 5,228 milióna eur, dodala Feik Achbergerová.
Termín ukončenia stavebných prác a uvedenia do prevádzky je do 25 mesiacov od odovzdania prvého staveniska.