Cena nového vozňa diaľkovej dopravy je približne dva milióny eur, životnosť jedného vozňa je 30 až 40 rokov.
Autor TASR
Žilina 24. novembra (TASR) – Opravy 31 diaľkových vozňov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) v opravovni vo Zvolene si počas dvoch rokov vyžiadajú 3,1 milióna eur. Predpokladané náklady na jeden vozeň sú 100.000 eur, pričom opravou vo vlastnej réžii ZSSK ušetrí približne 10 percent nákladov. V Žiline o tom v piatok v opravenom vozni prvej triedy informoval predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
V minulosti sa podľa neho vozne relatívne často vracali do opravy s menšími poruchami a ZSSK strácala na ich preprave z a do opravy aj ich odstávke. "Keď odstavíme vozeň pre drobnú poruchu v našom depe, zároveň vykonáme modernizáciu. Meníme centrálny zdroj elektrickej energie, meníme čalúnenie na sedačkách, interiéry, toaletu a jej vybavenie. Tieto vozne, keďže sú spôsobilé jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, budeme od nového grafikonu zaraďovať na linke Bratislava – Žilina – Košice v rýchlikoch, ktoré pôjdu historicky prvýkrát rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu," povedal Hlubocký.
Doplnil, že z celkového počtu je 13 vozňov prvej triedy a 18 vozňov druhej triedy. "Vozne boli vyrobené v rokoch 1996 až 2003. Podobne ako u iných dopravcov v zahraničí prichádza modernizácia po 15 až 20 rokoch životnosti vozňa. Pri novších vozňoch sa budú rekonštruovať tie, ktorých interiér je poškodený, respektíve kde elektrické systémy vykazovali zvýšenú mieru poruchovosti," uviedol generálny riaditeľ ZSSK.
"Vozne modernizujeme postupne. Práce na jednom vozni trvajú približne sedem týždňov. Do konca mája sme takto prerobili päť vozňov. Celá zákazka má byť hotová do konca roku 2018," dodal člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.
Cena nového vozňa diaľkovej dopravy je približne dva milióny eur, životnosť jedného vozňa je 30 až 40 rokov. Z 31 vozňov radov Apeer a Bpeer, ktorých renovácia bola naplánovaná vo vlastnej réžii v rokoch 2016-2018, bolo k 21. novembru 2017 v opravovni osobných vozňov vo Zvolene zmodernizovaných 10 vozňov Bpeer a tri vozne Apeer. V súčasnosti sa renovujú dva vozne. Celkovo bude do konca roka 2017 zmodernizovaných 11 vozňov Bpeer a štyri vozne Apeer.
V minulosti sa podľa neho vozne relatívne často vracali do opravy s menšími poruchami a ZSSK strácala na ich preprave z a do opravy aj ich odstávke. "Keď odstavíme vozeň pre drobnú poruchu v našom depe, zároveň vykonáme modernizáciu. Meníme centrálny zdroj elektrickej energie, meníme čalúnenie na sedačkách, interiéry, toaletu a jej vybavenie. Tieto vozne, keďže sú spôsobilé jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, budeme od nového grafikonu zaraďovať na linke Bratislava – Žilina – Košice v rýchlikoch, ktoré pôjdu historicky prvýkrát rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu," povedal Hlubocký.
Doplnil, že z celkového počtu je 13 vozňov prvej triedy a 18 vozňov druhej triedy. "Vozne boli vyrobené v rokoch 1996 až 2003. Podobne ako u iných dopravcov v zahraničí prichádza modernizácia po 15 až 20 rokoch životnosti vozňa. Pri novších vozňoch sa budú rekonštruovať tie, ktorých interiér je poškodený, respektíve kde elektrické systémy vykazovali zvýšenú mieru poruchovosti," uviedol generálny riaditeľ ZSSK.
"Vozne modernizujeme postupne. Práce na jednom vozni trvajú približne sedem týždňov. Do konca mája sme takto prerobili päť vozňov. Celá zákazka má byť hotová do konca roku 2018," dodal člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.
Cena nového vozňa diaľkovej dopravy je približne dva milióny eur, životnosť jedného vozňa je 30 až 40 rokov. Z 31 vozňov radov Apeer a Bpeer, ktorých renovácia bola naplánovaná vo vlastnej réžii v rokoch 2016-2018, bolo k 21. novembru 2017 v opravovni osobných vozňov vo Zvolene zmodernizovaných 10 vozňov Bpeer a tri vozne Apeer. V súčasnosti sa renovujú dva vozne. Celkovo bude do konca roka 2017 zmodernizovaných 11 vozňov Bpeer a štyri vozne Apeer.